Søgning på: Dansk. Resultater: 19761 til 19780 af 40954
  • Oversættelse :)

    Forumindlæg
    Jeg søger en oversættelse fra dansk til Latin.Jeg vil gerne skriveVelkommenLev mens du gør det, elsk(som i sex, gerne hvis der kan ligges tryk på ordet som kneppe :) ) men du tør det.
  • FSA

    Forumindlæg
    heeij. jeg vil lige soørge om, i dansk skriftlig fremstilling, når man skal vælge det man skal skrive er der så et eksempel på, hvordan det skal se ud. f.eks.hvis jeg vælger at skrive en artikel. Er der så et eksempel på, hvordan artiklen skal være sat op? på forhånd tak
  • B-Z reaktion

    Forumindlæg
    Hej. Da jeg ikke kunne finde nogle danske artikler der kunne svare mig på hvad en "B-Z reaktion" er, spørger jeg nu her inde. Er der en der detaljeret kan forklare mig hvad det er, og hvad der egentlig sker? Mvh. Daniel
  • Tysk oversættelse.. Please hjælp mig!!!

    Forumindlæg
    Jeg har en tysk oversættelse på 10 linjer, fra dansk til tysk, har lavet den men er sikker på at der er en masse fejl. Håber der er nogen som vil læse korrektur på den... Please :)
  • kemiingeniør - DTU

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er optaget for Bachelor i Kemi og Teknologi i DTU. Er der nogen som læser det? Er bøger i dansk eller engelsk og havd med læsning og klasser? Er der virkelige hårdt at bestå?
  • Eksame Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til dansk eksame på torsdag for at afslutte 10.klasse...Jeg vil høre om nogen evt. skulle ligge inde med en Analysemodel til Avisartikler????? Det ville være en kæmpe hjælp...På forhånd tak:-)
  • Hjælpe til Maple

    Forumindlæg
    Hvordan får jeg Maple til at give resultatet af f(0,42)? Jeg har defineret f(x).Findes der en god guide til Maple, helst på dansk?
  • Fortolkningshypoteser

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder netop og laver dansk stil. Jeg har bla. fået til opgave at lave en fortolkningshypotese af en tekst. Er der nogle der kan fortælle mig hvad det er? På forhånd tak :) Sebastian
  • Boomerangeffekt?

    Forumindlæg
    Hvad vil boomerangeffekt sige? Læser en kronik omkring dagpengereformen, og så står der: " For dagpengereformens boomerangeffekt på privatforbruget kan risikere at vare lige så længe som mange dansker er - eller føler sig - fyrings - og arbejdsløshedstruede"
  • EKSAMEN

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i dansk imorgen, men har ikke helt styr på sagerne: Hvordan foregår det egentligt? SKAL man læse noget op fra sin tekst? Er perspektivering MEGET vigtigt? Hvad skal man starte med, når man får sin tekst?
  • Karriere

    Forumindlæg
    Hej SP :) Jeg tænkte om der findes forum (helst dansk men engelsk kan da gå an), hvor man udelukkende debbatere om videregående uddannelser, karriere osv.? Nogen der kender noget? :)
  • Formaten

    Forumindlæg
    Hvordan skal formaten på en dansk historie opgave være? Altså skrift størelse er 12 med Times new roman, ikke? Og er der så noget om, at den skal have dobbelt linje afstand, eller 1,5 eller?
  • "ville have gjort" på tysk

    Forumindlæg
    HejEr der nogen, der kan hjælpe mig med konstruktionen "ville have gjort" på tysk? Sætningen lyder på dansk: Denne bedøvelse medfører, at søstrene gør noget, som de ellers aldrig ville have gjort. Tak.
  • oversættelse

    Forumindlæg
    hej.... :-) jeg har lige oversat en tekst fra dansk til engelsk og jeg ville spørger om der var nogen der ville værre så søde rette den igennem... smid lige en kommentar hvis du gider at rette den. tak på forhånd :-)
  • RETTELSE en sætning

    Forumindlæg
    hej allesammen håber nogle vil rette I'll teach you how to dance some day. er det rigtigt? (på dansk, jeg skal nok lære dig endag hvordan man danser )
  • Hjælp til kommatering

    Forumindlæg
    En venlig sjæl der kunne hjælpe, med at sætte de rigtige kommaer for mig, er nemlig ikke særlig god til det. eller tilføje nogle dansk faglig termer/begreberl Tak på forhånd.
  • Titel på kronik?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive en kronik i dansk, men hvad skal titlen hedde? Skal det være overskriften af de analyserede tekster, eller en titel, der passer bedst til emnet, som jeg selv finder på - eller frit valg?
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej ALLE! Jeg er virkelig fortabt... jeg har en personbeskrivelse for til i morgen om en fra min klasse, men jeg er helt fortabt.. er der en herinde, som kan oversætte 50 ord for mig, fra dansk til Spank? Mvh. miiig
  • Hjælp til oversættelse af ordsprog - HASTER !!

    Forumindlæg
    Der findes et ordsprog i spanien, der på dansk lyder; "Lyspunkter ses bedst på mørk baggrund" Men hvordan lyder det oversat til spansk, gramatisk korrekt? På forhånd tusind tak for hjælpen .
  • Sygeeksamen 2011

    Forumindlæg
    Goaften. Hvis nogen herinde har været til sygeeksamen i Dansk i 2011 på HHX, og kender titlen på opgave(-n/-erne), må i meget gerne skrive. - På forhånd tak.