Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 19761 til 19780 af 47925
-
Supplere
ForumindlægHej alle!! sagen er at jeg har fået 7 i skriftlige og 02 i mundtlige kemi i årskarakterne. Desværre fik jeg -3 i eksamen skal jeg så supplere? når jeg selv regner det ud --> 7+2=9-3=6/3=2 --> giver det præcis 2 altså jeg har bestået kemi kan det passe? -
PC-ordbøger download
ForumindlægEr der nogen, der ved, om der findes et download på nettet, hvor man kan hente en Engelsk-Dansk og en Dansk-Engelsk ordbog? Jeg skal bruge dem til eksamen, så det skal være en udgave, der ikke kræver netadgang (deraf download)! Håber meget, nogen kan hjælpe. Der fulgte nemlig ikke CD-rom med ... -
Klage
ForumindlægHvem klager man til, hvis man er utilfreds med administrationen af materialer og ændringer. Nu er det sket flere gange, at de midt i semesteret laver betydningsfulde ændringer af fx hjælpemidler til eksamen og jeg er træt af det. Er der regler for hvornår det er okay at komme med ændringer i &q... -
Analyse af "just like that" af michael richards
ForumindlægHej jeg har lidt svært ved at karaktisere manden og drengen, hvad kan man slå ned på i teksten om dem? og hvad kan jeg evt slå ned på i forhold til hele analysen, altså tænker citater. Håber virkelig der er en som kan hjælpe mig her i sidste øjeblik da jeg skal til eksamen i morgen :) -
Div. olympiader og konkurrencer
ForumindlægHejEr der nogle, der har erfaring med følgende:Olympiader som: biologi, datalogi, fysik, kemi og matematik.Konkurrencer som: Forskerspirer, Georg Mohr og Månedens Elevopgave.Ja? Fortæl venligst os andre om det. -
DAMP MASKINEN
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at forklare hvordan en dampmaskine fungere i "nemt" fysik sprog ?? Eller sende nogle links til nogle hjemmesider. tak for hjælpen. -
Superstudent?
ForumindlægHej. Jeg er interesseret i nogle facts omkring superstudenter ad matematisk linje på alment gymnasium. Umiddelbart har jeg ikke kunne finde noget brugbar statistik e.lign. her i forummet eller andetsteds.For det første:Hvor mange studenter om året har et gennesnit på den pæne side af 10? Hvor man... -
OSO
ForumindlægNogen der ved hvordan man kan blive Professor i fysik??? Hvor lang tid tager uddannelsen ?? Hvad laver en Professor osv...! Skal nemlig skrive om en Professor i min OSO opgave! Obligatorisk Selvvalgt opgave! -
Energi
ForumindlægJeg har tænkt over noget... hvordan kan de være, at fotoner ikke har en masse - men alligevel har fotoner en Energi? Burde det ikke være i modstrid med Einsteins E=mc^2 (Nu er jeg overhovedet ikke et geni inde for fysik(og så meget andet)) -
hjæææælp
ForumindlægHej jeg skal vælge om jeg vil opgradere fysik, kemi eller biologi til b og Matematik, engelsk, biologi eller tysk til a er der nogen som kan anbefale og find eulemper og fordele ved at vælge???? -
SRP-spørgsmål til de meget erfarne herinde
ForumindlægJeg skal skrive SRP næste skoleår, men har planer om næsten at skrive den færdig i sommerferien. Jeg har tænkt mig at vælge matematik og fysik fordi jeg brænder for matematik og fysik er det fag jeg helst ser koblet på, da fag såsom historie ikke understøtter det matematiske på en særlig spænden... -
SRP 2010
ForumindlægHej alle derude. Jeg skal skrive SRP i år, og har studieretningen Bioteknologi A, Mat A og fysik B. VIl gerne høre jeres forslag til SRP, om nogle emner man kan skrive om osv. ? -
Fagkombination/emne?
ForumindlægJeg står og skal vælge fagkombination i morgen til min SRP, og er fuldstændig på bar bund. Jeg ved bare, at jeg enten skal have matematik eller fysik A inkluderet, og jeg vil helst undgå emner der inkluderer differential- eller integralregning. Har I nogle bud? -
Naturfag - diabetes 2
Forumindlæghej, jeg har om diabtes 2 i naturfagligeksamen i 9.klasse nogle der har noget vigtigt eller bare nogle ideer da jeg er gået hel kold. det må meget gerne både være inden under fysik, geografi og biologi. tak på forhånd -
Giver naturfag på c-niveau et c-niveau i matematik?
ForumindlægJeg kunne svore på, at jeg havde læst et sted, at et c-niveau i naturfag (fra en sproglig studentereksamen fra 2005, altså før gymnasiereformen) gav et c-niveau i matematik/kemi/fysik. Tager jeg helt fejl i dette? -
Antal moduler forskellig studieretning
ForumindlægHej Jeg har studieretningen Mat A, Kemi A, Fysik b. Kan det passe dem der har Mat A Samf A har færre moduler på de her tre år på STX end os der har naturvidenskabelig fag!!! -
Nervøs over karakter
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg er sproglig studenterkursist (stx på to år, stadig gammel ordning), og jeg er pludselig blevet lidt i tvivl om alt det her karakter-halløj! Jeg er super super dårlig til eksamen, og det har afgjort sat sine spor. Men nu til det tvivlsomme.... -
censor tog mit talepapir!
ForumindlægHej ved nogen om dette er tilladt: 5 min. inde i eksamen (24 t. forberedelse) tog censor min kusines talepapir, så eksamen gik selvfølgelig ad h... til. Har nogen gode råd til klage, konsekvenser ol. Trif -
hvad er et grundstof..pllsss help
Forumindlæghej alle sammen. jeg HÅBER at I kan hjælpe mig jeg FATTER ikke fysik, men prøver rigtig meget at FATTE det...jeg vil meget gerne vide hvad ET GRUNDSTOF det er og hvordan den ER OPBYGGET... Så vil jeg meget gerne vide hvordan jeg skal demonstrere en ph skala og nogle begreberne procent, promille... -
At læse medicin - noter og baggrundsviden fra gym
ForumindlægHej. Er der nogen fra medicinstudiet, der har nogen erfaring med, hvad man kommer til at bruge på studiet fra gym? Jeg går p.t. i 2.g på STX, men jeg har planer om at have følgende naturvidenskabelige fag, hvis det er muligt ift. valgfag i 3.g: Mat A Kem A Fys B Bio B Så vidt jeg har forstået, e...
