Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19761 til 19780 af 32350
  • To ligninger, med to ubekendte

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en matematik opgave, som jeg ikke kan løse... Måske er der nogen som vil give mig en hjælpene hånd??? Opgaven: "Løs ligningssystemet 2x - 5y = -1, x + 2y = 4." På forhånd tak!
  • Bevis Skæring mellem linje og plane

    Forumindlæg
    Hejsa jeg søgere et bevis for Skæring mellem linje og plane Synes nemlige ikke jeg kan finde nogle på nettet og der er ingen i mine matematik bøger. Håber i kan hjælpe mig Mvh Mig
  • for formlen til beregning af afstanden mellem et punkt og en ret linje.

    Forumindlæg
    * Gennemfør et kommenteret bevis for formlen til beregning af afstanden mellem et punkt og en ret linje. Jeg er lidt lost, da jeg lige er begyndt på matematik igen efter en lang pause. nogle der kan hjælpe ?
  • Variabler og linære sammenhænge

    Forumindlæg
    Hej venner, jeg har en opgave for (matematik på a niveau - 1.g.) - som skal laves. Jeg er MEGET i tvivl om den, og vil høre om nogen ville hjælpe mig. Du skal helst have kendskab til TI-Nspire - for opgaven skal laves der. Skriv til mig i indbakken hvis du vil hjælpe Tak på forhånd :)
  • En cirkel har ligningen x^2-2x+y^2+6y+8=0

    Forumindlæg
    Hej, jeg har vedhæftet opgaven. Jeg har brug for hjælp til at omformen ligningen, jeg har prøvet at følge https://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/geometri/omformning-af-cirklens-ligning Men det er der ikke kommet noget godt ud af :/
  • hjælp til Excel

    Forumindlæg
    Hej, vi har en matematik eksam på fredag, hvor vi kun må bruge excel. Da jeg ikke har brugt Excel før, så jeg vil spørge om, man kan fx isolere x i excel, differentiere og lave en graf udefra en funktion?
  • Vektorrum eller ej

    Forumindlæg
    Hej Studieportalens matematikere Jeg skal finde de korrekte svar til denne opgave. Jeg tænker selv: (a): Nej (b): Nej (c): Ja (d): Ja (e): Nej (f): Ja (g): Ja (h): Nej (i): Nej (j): Ja Jeg er dog i tvivl om rigtigheden af nogle stykker af dem.
  • HASTER HJÆLP TIL MAT HJEMMEOPGAVESÆT 2.

    Forumindlæg
    Hej, Har brug for hjælp, da jeg ikke er så god til matematik, håber jeg at i kan hjælpe mig med min hjemmeopgave :) tak på forhånd ! :) p.s. er i gang med privatundervisning i mat, så det ville være til stor hjælp hvis i skrev resultateet, og så forklarede det på en "forståelig" måd...
  • Lineær model

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et lille matematik problem :D giv et eksempel på en lineær model, og vis ved regneeksempel. hvordan moddel kan bruges. håber der er nogen der kan hjælp mig :D Tal på forhånd :D
  • Beregn højde af trekant

    Forumindlæg
    Jeg har en trekant Den ene side er 5,50 m Grundlinien er 8,50 m Hvordan beregner jeg højden? Hvis der er nogen der har bogen "Vejen til matematik C" så står opgaven på s. 143. Det er opgave 127.
  • HJÆLP! SRP i farvestoffer

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive SRP i farvestoffer i kemi A og matematik A.. Mangler noget inspiration, så hvis der er nogle, som har skrevet SRP i dette emne vil jeg meget gerne se nogle opgaveformuleringer/opgvaver til inspiration.. Skal have taget stilling til om det skal være i organiske eller uorganiske far...
  • Formel for spiraltrappe

    Forumindlæg
    Hej Vi skal fremlægge en tilbygning som vi skal lave til vores skole. Vi skal derfor også have noget matematik med. jeg vil bare høre om der er nogen der kender formlen for en vindel/ eller spiraltrappe. Eller hvordan man laver sådan en med de rigtige mål og udregninger? På forhånd tak! - Malene
  • Det haster.....!!!

    Forumindlæg
    Hej allesammen:) Jeg ville godt vide hvordan jeg kan være god til Dansk, Matematik og Engelsk for er dårlig til det for hele tiden 02. Jeg kæmper virkelig for det men kan ikke.. Så ville godt lige høre hvordan jeg kan blive bedre til fagene. Ville være mega glad for hvis der nogen der gad og...
  • Polære koordinater for vektorer

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og har brug for en der kan forklare mig om polære koodinater for vektorer, da jeg muligvis skal op i det i min matematik prøve efter jul, så det ville være en stor hjælp hvis der nogle der kunne være så venlige at forklare mig om det. Tak på forhånd:)
  • Funktionsundersøgelse

    Forumindlæg
    Godmorgen alle sammen, og glædelig 1. december. Sidder her med min sidste matematik aflevering for året og bøvler lidt med en funktionsundersøgelse. Forskrift: f(x)=12 + 3 sin(1.2x) Skal bestemme største og mindsteværdi samt perioden.
  • Derive 6

    Forumindlæg
    Hej sidder med noget matematik og kan ikke få skrevet "den fjerde rod af x" ind i mit derive program. er der nogen der ved hvordan man gør det? Altså: 4(som er ovenpå det venstre "ben" af kvadratroden)kvadratrod af x mvh
  • Lektiehjælp tilbydes

    Forumindlæg
    Hej, Jeg tilbyder online lektiehjælp i matematik A, fysik A, kemi B og engelsk B. Jeg har fået 12 til samtlige eksamener - undtagen fysik hvor det blev til et 10-tal. Jeg er 19 år gammel. Skriv i indbakken hvis interesseret :)
  • Mat/kemi

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har skrevet om farvestoffer. og om farvestoffet azorubin. Og noget om lambert beerslov. bestemmelse af 3 farvestoffer i en blanding. I matematik-delen: matricer Har brug for inspiration. Vil blive utrolig glad for hjælp På forhånd tak
  • Tegning excel

    Forumindlæg
    Hej. Sidder og laver en matematik aflevering på computer, og der er en opgave hvor jeg skal tegne omridset af en fodboldbane med nogle bestemte mål. Kan det lade sig gøre i excel, evt så de også får de rigtige mål når jeg printer? Mvh Jacob
  • Matematikterminsprøve 2011

    Forumindlæg
    Hej, Så vidt jeg ved, skal vi her i 3.g have en terminsprøve i Matematik i marts måned eller der omkring. Er der nogen, som kan fortælle om prøven er en tidligere eksamensæt eller bliver der lavet en ny eksamenssæt til terminsprøven 2011? Hvad plejer man at gøre hvert år? :)