Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19801 til 19820 af 153151
-
Ydre komposition Kampagnevideo
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive SSO, og jeg er ved at analysere en kampagnevideo. Men jeg er i tvivl om hvad ydre komposition kan være når det er en video? -
romerrigets fald
Forumindlæghej i min sso ville jeg gerne skriver om romerrigtes, jeg skal dykke ned i noget konkret og er lidt forvirrert er der nogle der har nogle gode underemner? -
Er der nogen der kan hjælpe med sammensætning af fagkombination vedr. AT 2009?
ForumindlægHej, Jeg har gået og spekuleret på om det er muligt at skrive om Sparta og Athen, dvs. om Den Peloponnesiske Krig ml. Athen og Sparta/Korinth. En krig som varede 27 år fra 431 f.Kr. til 404 f.Kr. Et opgør mellem den demokratiske tradition i Athen og den aristokratisk-oligargiske styrefor... -
Eksperter søges :-)
ForumindlægHej alle sammen - håber på lidt hjælp!Jeg sidder midt i et fuldt pensum og er nået til historie!Jeg har et helvede med at komme i analyse og forståelse af kilderne ( og det er jo dem vi kommer op i - en læst kilde)Da jeg har eksamensangst, kunne det være fedt at have udarbejdet noter til hver kil... -
hvor "personlonlig" skal en historieopgave være?
ForumindlægHejJeg er havnet i lidt af en knibe da jeg snart skal i gang med at skrive historieopgave. Vi har gennem længere tid haft forskellige vikarer, og det har derfor været svært at få et overblik over, hvad der egentligt forventes.Men: Når man skriver en historieopgave skal der være et personligt præg... -
forskel på socialdemokraterne og SF?
Forumindlæghej :) Jeg skal skrive en opgave om forskellighederne på de to partier, men jeg kan uimiddelbart ikke finde ud af at skelne mellem dem? De er begge to socialistiske partier ikke? Er der nogle markante mærkesager hvor du er uenige, eller hvad skal jeg komme ind på? -
Novelle med intertekstualitet
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere en novelle med intertekstualitet d. 1-12, men jeg er slet ikke begyndt. Opgaven er at skrive en novelle med intertekstualitet. Er der nogle som har eventyr eller myter man kan reflektere til? -
korret gramatik?
Forumindlægnogle der kan finde nogle evt. fejl i min afleverings opgave ? jeg tænker mest på hvad der skal stå med stort, grammatikken er jeg rimeligt sikker på. -
Finansiering af gyser
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave i dansk kaldt "Finansiering af Gyser".Det er et Essay jeg skal skrive, men jeg er lidt forvirret over hvad jeg skal skrive. Det ville være en stor hjælp hvis i kunne hjælpe mig med det :) -
AT om jernbaner
ForumindlægHej. Kan I hjælpe mig med at finde ud af, hvad jeg kan skrive om om jernbaner i perioden 1851-1914? Selve opgaveformuleringen hedder "Videnskabelig gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg vil meget gerne skrive om jernbaner i enten Naturgeografi/dansk, naturgeografi/historie,... -
Emne: Kryptering
ForumindlægHej alle. Jeg skal til at skrive SRP, og jeg har matematik og fysik på a-niveau. Jeg vil dog helst skrive i matematik, og jeg har overvejet en kombination mellem matematik og historie, jeg vil gerne skrive om emnet kryptering. Så jeg ville høre om der er nogle der har skrevet om det emne ... -
Aids/hiv kilder til srp
Forumindlæghejsa, jeg skal skrive i historie og biologi i min srp om aids i usa, og skal finde kilder angående aids. Jeg tænkte at finde et studie, der kan vise noget om medicinen der bliver brugt. Jeg ved at man bruger HAART behandling, men jeg synes det er viiiirkelig svært at finde nogle studier, har le... -
Herodot folkens, please hjælp mig, det haster!!! :/
ForumindlægHej alle (: Jeg skal på mandag op til old-eksamen, og ville lige spørge om der er nogen herinde fra, det ved, hvad Herodots syn på historie var? please please please hjælp mig, haster SÅ meget :/ -
SRP
ForumindlægJeg skal skrive i engelsk A og historie A om den amerikanske drøm - er det nogen som har en ide til, hvilken vej jeg skal gå? Problemstillinger eller lignende? -
Flipperne
ForumindlægNogle søde menneske der lige kan skrive et kort referat af historien 'flipperne' -
HJÆÆÆÆÆÆLP!!
ForumindlægHey, Nogle gode råd til AT og nogen metoder jeg kan bruge ( engelsk og historie ) -
HJÆLP HER PLEASE§
Forumindlæghej :) Jeg sidder her med historie, og forstår simpelthen ikke hvad "dollarens guldindløselighed" betyder? nogen der kan forklare ? tak på forhånd -
Ideer til SRP?
ForumindlægJeg regner med fagkombinationen engelsk-historie eller engelsk-samfundsfag men nu mangler jeg jo så et emne, er der eventuelt nogle som har nogle gode forslag? -
Vurdering af tysk stil
ForumindlægHej derude. Jeg har skrevet en stil på 210 ord. Er der nogle der vil rette den for mig eller give mig en vurdering af om historien er god eller vurdere den til en karakter? Den er vedhæftet som et dokument. -
Tysk oversættelse, Kan i rette det jeg har lavet forkert? :)
ForumindlægHar aflevering for til imorgen, så det ville være virkelig rart hvis der var nogle der gad at rette mine oversættelser, da jeg ved der sikkert er nogle fejl. Og jeg er ringe til tysk.. 1)Hvem har fortalt faderen historien? Wer hat den Vater der Geschichte erzählen. 2)Vi fortalte bageren hi...
