Dansk

Finansiering af gyser

20. oktober 2019 af sph24sbs - Niveau: 9. klasse

Hej, jeg har fået en opgave i dansk kaldt "Finansiering af Gyser".Det er et Essay jeg skal skrive, men jeg er lidt forvirret over hvad jeg skal skrive. 

Det ville være en stor hjælp hvis i kunne hjælpe mig med det :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. oktober 2019 af StoreNord

Gysser er penge.
Gyser er en hårrejsende film eller historie.


Svar #2
20. oktober 2019 af sph24sbs

gysser?


Svar #3
20. oktober 2019 af sph24sbs

gyser er penge, hvad kan man skrive til det?


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. oktober 2019 af StoreNord

Nej, gyser er ikke=penge.


Svar #5
20. oktober 2019 af sph24sbs

Er forvirret, er helt blank over hvad jeg skal skrive


Svar #6
20. oktober 2019 af sph24sbs

 Om morgenen da jeg stod foran spejlet, kunne jeg mærke på mig selv, at jeg var klar til skole. Tanker fløj igennem mit hoved, imens tiden fløj af sted. Inden jeg havde set mig om, stod jeg ved cykelstativet foran indgangen til gymnasiet. Jeg trak i det slidte, brune dørhåndtag, som ligeså godt kunne have været med i en film fra 60'erne. Gymnasiet var fyldt med glade men samtidig tilbageholdende teenagere, som farer frem og tilbage ved gangen, for at finde sin klasse. Der så jeg skiltet. 1.D stod der. Jeg slider mig igennem den proppede mængde af unge mennesker, og endelig nåede ind i klassen. Klokken ringede for den var 8.00. Læreren kom ind og satte sig på sin stol. Han snakkede om alt muligt om gymnasiet, men jeg hørte ikke efter. Jeg kunne nemlig kun tænke på pigen, som jeg hørte om i radioen i går. Hun sov inde på sit værelse. Pludselig blev hendes dyne revet væk fra hende. Hun vågnede op men så intet og tvivlede på, om der var en, så tog hun dynen omkring sig, og sov igen. Efter et stykke tid blev dynen revet væk igen. Hun blev bange og råbte: “Hvem er der?”. Hun hørte nogen gå bagved hende, spændingen steg, og hun vendte sig om og så bagud. Hun fik et chok, for der kom et stort spøgelse og hoppede op til hende, greb hendes arme og gik pludselig væk. Jeg blev meget  bange, og slukkede for radioen. Mit hjerte havde aldrig banket så hurtigt før. Jeg var så bange den nat, at jeg ikke engang kunne sove.  Men jeg vidste jo godt det ville ske. Hvorfor slukkede jeg ikke bare for radioen? Hvorfor udsatte jeg mig selv for, hvad der lader til at være en frastødende situation?

Er det en god start???


Skriv et svar til: Finansiering af gyser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.