Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 19841 til 19860 af 153957
  • Ingen som hjælper

    Forumindlæg
    jeg havde sat et oplæg ind om rettelse af en aflevering, vil spørger igen om der er en, som vil læse den igennem og rette sprogfejl osv.?
  • hvordan bliver man advokat?

    Forumindlæg
    Hej alle folk derude. Jeg vil høre om hvad det kræver at blive advokat ?
  • Bevis for logaritme regneregel

    Forumindlæg
    Hej. Jeg kunne godt bruge hjælp til at få bevist logaritme regnereglen a * log(x) = log(x^a) Skal man "bare" bruge exp, der jo ophæver log - eller ? ja .. :D
  • Arkitekt uddannelse

    Forumindlæg
    Er det meget nødvendig at man har matematik på A niveau? Vi skal vælge valgfag, og er meget i tvivl om det skal være Engelsk A eller Matematik A?
  • Økonomi?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg overvejer meget at søge ind på økonomi næste år, dog mest pga. det samfundsfaglige aspekt og det matematiske. Er dog i tvivl om der er for meget "regnskabs-agtigt" eller bank-agtigt i studiet? Mine andre studieønsker er jura og statskundskab, men har ikke snittet til dem desvær...
  • Tal og mængdeberegning

    Forumindlæg
    Mængder på listeform Lad A og B være endelige mængder, givet pa listeformerne: A = ( n ∈ N(naturlig tal) | n = m2 hvor m ∈ (1,2,3,4,5)) B = ( n ∈ N(naturlig tal) | n = 2m - 1 hvor m ∈ (1,2,3,4,5)) Hvilke elementer indgar i mængderne A ∩ B og A ∪ B ? Je...
  • stokastisk variabel

    Forumindlæg
    Personerne A, B og C skyder på hinanden i rækkefølgen A, B og C og A osv.. B og C skyder på hinanden. sandsynligheden for at A rammer er 1/3. sandsynligheden for at B rammer er 2/3 sandsynligheden for at C rammer er 1. Skuddene er uafhængige. Vis, at sandsynligheden for at A vinder truellen ...
  • SRP samme emne?? Bio og idr

    Forumindlæg
    Hej(: Jeg fik min problemformulering udleveret igår, og er kommet så småt igang. Ville bare lige høre om, om der er nogle der skriver om ca. det samme.? Skriver i Biologi og idræt om rygning, åndedråtsorganerne/respirationsorganerne + ilt transport, påvirkning af sports præstationen ved rygning.
  • Eksamensopgaven aug. 1994

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen!!!Jeg tænkte på om der er nogle af jer, som sidder inde med eksamensopgaven "Biologi Højt niveau- August 1994", (eller bare noget af den) hvis der er så pleace........! hjælp mig:-), for jeg mangler virkelig en hint til hvordan jeg løser den.
  • DNase

    Forumindlæg
    hej!jeg er ved at skrive biologi-rapport om DNA-isolering. Her skal jeg bla. beskrive hvad DNase og Protease er: jeg er klar over at der er tale om emzymer, men deres funktion er jeg ikke helt klar på. Er der nogle der kan hjælpe mig med det?på forhånd tak!
  • hormonproduktion

    Forumindlæg
    Hej!!Jeg er ved at lave opgave i biologi om hormonet cortisol.... er der nogen der kan fortælle mig hvorfor cortisol-konc. er højest hen ad morgenen?? Jeg har ledt alle vegne, men kan ikke rigtig finde et svar... Kan nogen mon hjælpe??
  • Vejleder-hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har biologi på c-niveu, og vil gerne i kontakt med en der eks. har bio B, og som kan hjælpe mig igennem engang i mellem. Eller bare en jeg kan diskuterer de forskellige emner lidt med.Mvh. Maja
  • SRP pest, fra infektion til død !!!

    Forumindlæg
    hej... jeg skriver om pest med hovedfaget biologi... jeg skal lave en beskrivelse af hvordan kroppen reagerer fra den bliver inficeret med Yersinia pestis til døden indtræffer.. tænkte om nogle evt. havde nogle gode link eller indskydninger de ville dele. ? mr. mortensen.
  • Foreslå andre gener, som bakteriens plasmid kan indeholde, så det bliver muligt at selektere de transformerede planteceller. Inddrag figur 2.

    Forumindlæg
    opgave 3 i vedhæftede link. Tænkte det var lettere med hele teksten. Den opgave kan jeg slet ikke lige få til at virke http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2012/juni/opgave%203%20290512%20bioteknologiA.pdf
  • Sørestauering

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Jeg er ved at lave en biologi aflevering (har vedhæftet den som fil), og kan slet ikke finde ud af de første tre opgaver! Jeg håber der er nogle, som vil hjælpe mig. Hilsens Signe. Tak på forhånd!
  • Hjælp mig! please.

    Forumindlæg
    Jeg har brug for jeres hjælp!Hvad menes med adaption af temperatur receptorer??Hvordan forklar mig om varme-og kulde sanserne? -er de relative eller absolutte?Hvad menes med sensorisk adaption??Please hjælpo mig, jeg skal snart op i biologi eksamen.
  • hjælp til problemformulering i AT kommunikation

    Forumindlæg
    Hej :) jeg har tænkt mig at skrive om forelskelse og netdating i fagene samfundsfag og biologi - jeg har dog svært ved at finde frem til den rette problemformulering.. så jeg håber at i har nogle forslag eller bare noget information som kan være inspiration :) på forhånd tak!
  • Held og lykke!!!

    Forumindlæg
    Held og lykke til alle, der er så (u)heldige at skulle op i biologi!Jeg fik 7 i årskarakter, men 10 her til eksamen i dag. Det er bare fedt. Læs, læs og læs, så kan det ikke gå helt galt :DHygz
  • Hvad kunne man tænke sig at det isolerede DNA kunne benyttes til?

    Forumindlæg
    Hej jeg har en biologi rapport for og mangler hjælpe til et spørgsmål i diskussionen. Det går ud på at isolere et DNA fra løget. Og så har jeg fået det her spørgsmål og kunne godt bruge lidt hjælpe. Hvad kunne man tænke sig at det isolerede DNA kunne benyttes til? Tusind tak på forhånd:-)
  • vippespirometer

    Forumindlæg
    hej! jeg sidder her og er midt i min biologi rapport der handler om lungerumfang, men der er en ting som jeg ikke helt kan finde ud af. jeg ved ikke hvordan jeg skal finde ud af hvad en cm svare til på kurverne. jeg håber der er nogen der gider at hjælpe mig med det, for jeg skal have fremgangsmå...

Søgninger relateret til biologi a skriftlig