Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19841 til 19860 af 27496
-
Mundtlig B-eksamen
ForumindlægNogen der vil være så venlige at give mig nogle eksempler på hvordan sådanne spørgsmål kunne tænkes udformet.Nogen der har en pensums "emne" liste over B-niveau? -
Eksamen på Onsdag!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen på onsdag i fysik... Er der nogle der har nogle dispositioner eller forsøg til emnerne???? Her er emnerne: Radioaktivitet / Ioniserende Stråling Atomfysik Magnetisme Elektromagnetisme Induktion Transformation Syrer, Periodiske system, elektroner, bindinger osv. Baser, -||- Sa... -
Isomere forbindelser
ForumindlægJeg skal tegne alle de isomere forbindelser der har molekylformlen C5H10 til imorgen, og jeg fatter nada... er der nogen der kunne hjælpe mig? Hvordan skal jeg tegne det? Hvor mange forskellige isomere forbindelser er der for C5H10 og hvad hedder de? Help! -
Redoxreaktioner?
ForumindlægHej folks,I en opgave står der, at jeg skal redgøre for om nogle reaktioner er redoxreaktioner. Mit spørgsmål er så, hvordan man kan se, at der er tale om en redoxreaktion når man får et afstemt reaktionsskema?Nogle hints ville være godt ;DPå forhånd tak, -
Spørgsmål angående studieretninger på gymnasiet
ForumindlægJeg har på det seneste spekuleret en del over om Ørestad Gymnasium ville være det oplagte valg. Jeg har hørt meget godt om gymnasiet, men er dog lidt i tvivl. Jeg. Kan godt lide gymnasiets samfundsfaglige studieretninger, selvom jeg ønsker at blive læge i fremtiden. Betyder det noget, hvis jeg væ... -
ligevægt?
ForumindlægHvis jeg skulle skr. ligevægtsudtrykket op for denne reaktionH + K -> HK ville det være [HK] / [H]*[K] = Kmen når det også spørges om -konstanten, hvad er det lige? ka ik huske noget -k :s -
exo eller endo
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe med disse to opg.a) vand kogesb) vand kondenserer på et koldt rører det endoterme eller exoterme processer. -
polymer = fedtstoffer?
Forumindlæghvad hører under polymere ud over protein, kulhydrater, stivelse og aminosyre. fedtstoffer? -
Definationsmængde, værdimængde, monotoniforhold og asymptote
ForumindlægMin veninde og jeg er i gang med SRO, og da vores matematiklærer ikke har tid til at vejlede os i gennem den, så har vi virkelig brug for noget hjælp! Vi skal finde Df(m), Vf(m), monotoniforhold og asymptote, men vi ved ikke hvordan man gør. Vi har en Michaelis-Menten graf og et Lineweaver-Bur... -
Formelle koncentration af ammoniak????
ForumindlægVær sød at hjælpe mig...Opgaven lyder: En 20 vægt% ammoniakopløsning har massefylden 0,923 g/cm3. Ammoniumionens pKs er 9,25.Jeg sakl nu finde den formelle koncentration af ammoniak. Hvordan gør jeg det?? -
Beregn styrken
ForumindlægHej :-) Jeg har fået denne opgave. Ngn. der vil hjælpe med at løse den ? :-) Jeg sætter pris på en forklaring. Jeg har resultatet, men vil hellere forstå det.. 1. Du tager 35 mg natriumklorid og opløser i 40 ml sterilt vand. a. beregn styrken i opløsningen. b. hvor mange ml skal... -
HURTIGST MULIGT HJÆLP SØGES!
ForumindlægHej jeg har en opgave om ståluld, har kigget alle opgaverne igennem, men kunne ikke hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål:Fe(s) + 2H+(aq) Fe2+(aq) + H2(g)Begrund, hvorfor jern kan oxideres af hydrogen-ioner?Forklar også, hvorfor der bruges svovlsyre og ikke saltsyre (HCl) til denn... -
Natro og eddikesyre - tusind tak :(
ForumindlægHvad er reaktionssligningen af natro og eddikesyre, hvordan finder man ud af det? kilde, bog? Hvofor ændrer vægten sig i en plastik flaske efter reaktionslignigngen er gået i gang? temperatur, tryk? -
Kogepunkt og opløslighed i vand
ForumindlægHej! Sidder lige og basker med to opgaver, jeg ikke helt kan gennemskue. Opg. 1: Hvilket af følgende stoffer har højst kogepkt? a) ethan eller butan b) ethanol eller butan-1-ol c) ethan eller ethanol Gætter på: a) butan, b) butan-1-ol og c)ethanol. Ved bare ikke hvordan jeg skal forklare det.... -
Stearins kemiske formel
ForumindlægHejsa. Nogle der kan huske eller evt. kan finde stearins kemiske formel? /martinrv -
syretal, iodtal og forsæbningstal.
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave, i u nder spørgsmål i en rapport, men kan ikke finde et fornuftigt svar: Mens syretallet – og i øvrigt også iodtallet – ændres med tiden for et lipid, er forsæbningstallet konstant. Begrund denne påstand! Jeg har regnet ud af at det er konsant, pga. noget med ... -
SUKKERFORMEL?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med at forklar hvad sukker er og fortælle om hvordan molekylet er opbygget? hvorfor er forbruget af roesukker så stort i forhold til rørsukker i Danmark? Håber i vil hjælpe, fordi skal bruge det til eksamen. Tak på for hånd. -
Reaktionsmekanismer
ForumindlægHejsa, Er der nogen der ved lidt om reaktionsmekanismer? Jeg har fremstillet N-benzoylaminoeddikesyre (hippursyre) ud fra benzoylchlorid og glycin efter reaktionsskemaet: Benzoylchlorid + glycin --> hippursyre + HCl. Jeg skal opskrive en reaktionsmekanisme for reaktionen. Er der nogle de... -
NaOH
Forumindlæg10 mL 0,05 M NaOH kan neutralisere 14,3 mL af en given saltsyre opløsning. beregn saltsyrens formelle koncentration. -
Farmaceutstudiet?
ForumindlægHejJeg har søgt ind på farmaceut studiet og regner med at skulle starte her til sommer. Jeg er dog ret nervøs for hvordan min studiestart bliver. Så tænkte hvis der var nogle der kunne give mig nogle gode råd eller fortælle hvordan deres studiestart var?Mine bekymringer går mest på det sociale, j...
