Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 19841 til 19860 af 36784
-
Bauman begreber
ForumindlægHej alle, er der nogle der kan hjælpe med at forklare begreberne "flydende kærlighed" og "flydende modernitet". Jeg skal anvende dem i srp og er på bar bund -
Yersinia pestis opbygning
ForumindlægHej. Skriver SRP om den sorte død i øjeblikket, men har problemer med at finde ud af hvordan den bakterien er opbygget. Har ledt over alt, og kan ikke finde særlig meget om den. Er den opbygget ligesom alle andre bakterier? -
Formidlingsartikel om gensplejsning af madvarer.
ForumindlægHej med jer. Jeg er igang med min SRP om gensplejsning af madvarer. Jeg skal i takt med den, skrive en formidlingsartikel, og jeg kan ikke finde en overskrift som er mere hverdags agtigt.. Kan i hjælpe ? På forhånd tak!! -
“Skildring af identitet”??
ForumindlægHej! Til min srp er jeg blevet bedt om at analysere en selvbiografi, med særlig fokus på “skildring af identitet”. Men forstår ikke helt hvad “skildring af identitet” indebærer? Tak på forhånd -
faglig spørgesmål søges så lærerne rigtig kan vise deres kunnen til sidste skoledag
Forumindlæghej til sidste skoledag hvor vores klasse skal lave underholdning er det mit ansvar at finde nogle kvalificeret spørgesmål til vores matematik,dansk,fysik/kemi,samfund,og religion lærere.Jeg søger spørgesmål som kan stilles hver enkelt lærer om deres fag. fx dansk læreren om at stave til er meget... -
Sygeplejerske / medicin
ForumindlægHej allesammen. Jeg er en pige på 19 år som i år bliver student. Jeg vil gerne læse medicin... Men der er et MEN. Jeg har fagene: Fysik b, kemi b og Biologi a - de er alle bestået. Jeg mangler mat a. Men'et er at mit snit højst bliver omkring 5.... og så ville jeg høre om man ville være... -
Præsentation af emnset lys og universet
ForumindlægJeg har trukket til min 24 timers eksamen i fysik C her idag, og første del lyder som overstående. anden del lyder på : lysets hastighed, bølgelængde, frekvens, doppler-effekt, rødforskydning, hubbles lov og spectre. Er så småt gået igang med at læse lidt og rundt omkring på nettet. Men vill... -
Kraft, acceleration og masse
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med nogle opgaver til fysik? Jeg føler mig helt lost og kan ikke finde ud af hvilke formler jeg skal bruge! Opgave 1. I hver ende af en snor, der løber over en let og letløbende trisse, er hængt et lod. Loddernes masse er 100 g og 110 g. Efter at lodderne med begyn... -
Hjælp skal rettes....dansk opg.
ForumindlægIndledningAmalie Skram opvoksede i Bergen sammen med sin familie. Hvor hendes far drev en butik. Butikken gik meget dårlig for Mons Monsen , som Amalies far hed. Amalie Skram har været gift to gange og skilt fra begge. Hendes første ægteskab blev hun presset ind i af hendes mor. Ægteskabet var fo... -
Rettelse
ForumindlægHej! Jeg har en dansk-tysk aflevering for, og håber at der er nogen som vil se dét igennem jeg har lavet: 1. I dette tema beskæftiger vi os med Berlins historie efter 45. In diesem Thema beschäftigen wir uns mit Berlin’s Geschicte nach 45. 2. Intet sted er Europas historie efter 45 så tydelig... -
Ord.
ForumindlægHej. ER der nogle der vil sætte et andet ord for det som står i (...) i referatet. Her ; I Kunsten at græde i kor udgør ønsket om andres død, faderens ”psykiske nerver” og søsterens nætter med faderen på sofaen en naturlig del af den 11-årige fortællers hverdag. Disse ting beskrives derfor me... -
læge uddannelsen
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive on OSO-opgave der handler om hvilke uddannelse man gerne vil vælge. Og jeg har tænkt på at være læge, men har så et lille problem. Som jeg ved så indebærer lægeudannelsen mange slags typer af læge, men kan ikke rigtig finde ud af had navnet på den slags læge jeg ger... -
"copenhagen" ...
ForumindlægHej sidder fast i et spørgsmål omkring filmen "Copenhagen" af Michael Frayn, som beskriver mødet mellen Niels Bohr & Heisenberg i 1941 ..Så håber i kan hjælpe. spørgsmålet lyder: Hvorfor vendte Heisenberg tilbage til København og Bohr i 1914? altså hvad var hans hensigt med besøg... -
Hvordan oploader jeg en opgave?
ForumindlægSom overskriften lyder: Hvordan oploader jeg en opgave?Malfoy -
Årsprøve/Eksamen
ForumindlægHej... nu er tiden kommet til Årsprøverne og eksammerne, og jeg som er 1.g'er er kommet lidt i tvivl om hvilke prøver jeg skal op i ..... min linje er Mat A FYS A Kem b Nogen som kunne fortæller mig hvilke prøver jeg skal op i, og hvilke er udtræk.... -
gymnasie
ForumindlægHEEEJ ALLE SAMMEN, ER DER NOGEN DER GÅ PÅ INGRID JESPERSEN GYM, TÆNKTE OM NOGEN VILLE FORTÆLLE LIDT OM DEN :D -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægNogen der har været til Optagelsesprøven STX iår? Jeg ved godt at det er forskelligt hvordan et gymnasium holder en optagelsesprøve, men hvordan var din optagelsesprøve altså hvad skulle du gøre? og var den nem? jeg skal op til optagelsesprøven d. 12/4 Tak! håber virkelig i kan give mig n... -
Acceleration, sted og hastighed
ForumindlægI den vedæftede fil, findes 3 opgaver omhandlende acceleration, sted og hastighed. Jeg er meget itvivl om, hvordan de hver især skal løses! i nr. 35 gives, at der er tale om en bevægelse i en ret linje. Er det noget jeg skal tage forbehold for? Jeg har fået a(t)=18 og s(t)=9t^2+t i nr. 37 gives a... -
elektrisk kredsløb som børn kan forstå
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at forklarer et elektrisk kredsløb som børn lige fra de kan læse skal kunne forstå. opgaven lyder: Lav en forklaring på hvad der sker i et elektrisk kredsløb med forskellige komponenter, når der går en strøm i det.. Er der nogle der kan hjælp? ved ikke hvad jeg skal br... -
Tyngdeacceleration - et skema som er lidt forvirrende.
ForumindlægHej :) I dette skema står der så 'Tyngdeacceleration på overfladen af forskellige himmellegemer,' og jeg er lidt forvirret omkring, hvad skemaet lige netop viser, altså hvordan det skal aflæses. (måske er det et virkeligt dumt spm., som jeg har stillet da jeg har en stor hovedpine lige nu...
