Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19861 til 19880 af 29788
-
Etik og Platon
ForumindlægPlatons syn på etik? Ja, han havde jo ikke nogle betænkelser ved at dele mennesket op efter drifter, vilje og fornuft og generelt mente han at de skulle indfinde deres plads i samfundet. Kunne man kalde den en etik at han måske mente at det ville være uetisk at lyve visse menneskers evne større, ... -
Øl rapport
ForumindlægHeeej People :) Jeg sidder her med en øl rapport, som skal sendes lige om lidt :S På grund af nogle irriterende ting har jeg ikke kunnet lave rapporten før og nu sidder jeg tilbage med en rapport, hvor diskussion og konklusion mangler og ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive. er der ikke nogen, so... -
Hvordan skrives dette?
ForumindlægJeg har en funktion f(x) = √(36-6x). Jeg vil beregne skæringen mellem f(x) og x-aksen, men er ikke helt sikker hvordan jeg skal skrive det op pga kvadratroten. Det er ikke udregningen jeg har problemer med, men hvordan jeg skal udtrykke det/skrive det. f(x) = 0 <=> √(36-6x) = ... -
Tv reklame
ForumindlægHej, i morgen skal jeg op i 10. klasses dansk og jeg trak tv reklamer. Jeg har valgt danske banks reklame "a new normal demands new standards" http://www.youtube.com/watch?v=n-pZj_cPBvw . Jeg står dog i en situation hvor jeg ikke ved hvad jeg kan sige om den. F.eks. hvad den handler o... -
Det bliver regnvejr, Klaus Rifbjerg. Manglende inspiration
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har været så heldig, at jeg skal op i "det bliver regnvejr" af Klaus Rifbjerg. Jeg synes det er en rigtig god tekst, og jeg har brugt nogle timer på at analysere og fortolke den. problemet er bare, at jeg ved ikke lige hvor jeg skal begynde og slutte, vil meget ger... -
Perspektivering af Pernille og Irene Holm
ForumindlægJeg går i 9 klasse, og har trukket emnet "tekster og andre udtryksformer for 100 år siden". Mit prøveoplæg er "Pernille" af Herman Bang. Jeg har analyseret Penille grundigt, men sidder fast i det med perspektivering til "Irene Holm" af Herman Bang. Ja de begge er t... -
De tyske soldater, af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej Jeg er i gang med forberede mig til min dansk mundtlig eksamen, mit emne jeg trak var sagprosa. Ud fra det har jeg valgt digtet "De tyske soldater" af Tove Ditlevsen. Er så småt gået i gang med en analyse til den, er gået lidt i stå. Derfor vil jeg spørge om en af jer måske har en... -
Darwin og Fru Marie Grubbe(dansk metode)
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål, som jeg virkelig håber der er nogen der kan hjælpe mig med. I AT har jeg arbejdet med Darwins evolutionsteori og romanen Fru Marie Grubbe. Mit spørgsmål er: Når jeg under mit arbejde med romanen, analyserer/fortolker i forhold til de steder i teksten, hvor den darwinist... -
to små matematik opgaver. HJÆLP MIG, be om?
Forumindlæghej allesammen. :):) Jeg er fuldstændig lost i de her to opgaver, så sidder der nogen derude der vil lave den for mig, eller måske hjælpe mig på vej? .:) På forhånd tusind tak. :) Ps. når jeg skriver ex. f/g så er det en brøk. :) 836. 1) bestem regneforskrifter for: f-1, g-1 og h-1 når: f(x) = ... -
Hjælp til radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lave dispositioner til FSA i fysik/kemi, og der er noget jeg bare ikke kan finde ud af. Jeg har læst at når et stof udsender en alfa-partikel (helium-kerne), så bliver stoffet til et andet stof. Det stof kan så måske kun udsende en beta-partikel (elektron) og stoffet bl... -
Hospitals fysik
ForumindlægOpgave 6.8 a) I Fru Hansens højre nyre, som vejer 200 g, afsættes der en energi på 0,9 J. Hvilken dosis får hendes nyre? b) Fru Hansens nyre fik sin dosis i forbindelse med behandling af en tumor på 37 g. Umiddelbart efter injektionen var der en aktivitet på 107 MBq Lu-177 i tumoren. Aktivitete... -
Billedkunst - samfundsfag
ForumindlægHej Jeg er næsten færdig med mit talepapir, men mangler dog at inddrage en sociologisk teori om samfundsudviklingen med henblik på mit emne: fotografiet. - Men problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg skal inddrage den. Måske noget med Giddens?? Min første problemstilling: Hvilken indflydelse... -
Flyvemaskine i 1. og 2. verdenskrig
ForumindlægJeg har et stor problem som jeg håber i kan hjælpe med.. Jeg skal om 14 dag på til AT eksamen, mit emne er opfindelse flyvemaskine, hvor jeg perspektiver til 1. og 2. verdenskrig (altså hvordan krigsføringen har udviklet via flyvemaskinen). Men jeg mangler en troværdig kilde som beskriver brugen... -
Den lille pige med svovlstikkerne
ForumindlægDa jeg har AT4 og skal lave en Dansk-historieopgave, har jeg valgt "den lille pige med svovlstikkerne" som mit hovedværk. Den historiske vinkel, skal være fattigdommen i 1800-tallet i københavn. Problemet er, at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal starte og hvorledes .. Er der nogen d... -
Hydroxygrupper?
ForumindlægHej med jer. Jeg har et lille problem med at forstå hvorfor man putter en hydroxygruppe på en carbonkæde (jeg har med alkohol at gøre). Alkaner er f.eks. Ethan - men ved at tilføje en hydroxygruppe hedder Ethan nu Ethanol - så langt er jeg kommet. Men hvad er formålet med at tilføje Hydroxygruppe... -
Engelsk eksamen B(HF)
ForumindlægDer er sikkert en masse andre som også skal op i engelsk B på mandag. Jeg tænkte på om vi ikke kunne få skabt nogle gode sætninger og ikke mindst grammatisk korrekte sætninger. Måske nogle endda kan henvise til en tidligere tråd eller et sted, hvor man har samlet nogle? Eksempler på sætninger: &q... -
Hjælp til NG eksamen!
ForumindlægHej, jeg er desværre kommet i op i NaturGeografi, heldigvis er det en 24timers. Men jeg er ikke særlig god til NG, og derfor vil jeg prøve og se om jeg kan få noget hjælp herinde. Jeg skal op d. 8 juni og jeg vil hører om der er nogen der gider hjælpe mig den dag? Jeg giver gerne penge for det, ... -
Strøm i ikke lukket kredsløb (eksamen i morgen)
ForumindlægHej. Jeg sidder med en figur, jeg skal forklare til AT. Når man normalt har et elektrisk kredsløb (ofte illustreret som en firkant), vandrer elektronerne fra minus til plus "den lange vej rundt", altså udenom batteriet. Men på figuren er det strøm gennem to stænger. Hvordan vandrer elek... -
Billedeanalyse
ForumindlægHej Jeg er i gang med en billedeanalyse af L. Ron Hubbard skaberen bag scientologi. http://www.rtc.org/intro/pg001.html men synes ikke der er så meget at sige billedet er der nogen der kan hjælpe mig lidt med noget analyse? :) Jeg skrevet: Man ser ham fra frøperspektiv ved at ha... -
trigonometri spørgsmål
ForumindlægHar vedlagt opgavesæt, det er spørgsmål 2) jeg er i tvivl omkring: Midtnormalen n for siden AC skærer AC i punktet M og AB i punktet N. Beregn |MN| Øhh tænkte jeg måske kunne finde skalafaktor, hvis jeg beregner vinkel A k= 7.5 / cos(A) , lad os sige at vinkel A= 40 grader, så k= 9.79055, dern...
