Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19861 til 19880 af 32350
  • Isolering(kemi)

    Forumindlæg
    Dette måske mere et matematik spørgsmål end kemi, men skal have isolere [H3O^3] eller x i denne formelhttp://intra.vhim-gym.dk/fag/kemi/3KE/pH-syrer.htm (Middelstærkesyres Ks) , og ved ikke helt hvordan jeg skal starte nogen som kunne hjælpe mig..
  • Årsprøve 7.klasse

    Forumindlæg
    - Jeg kunne godt bruge noget hjælp, jeg skal meget snart have en færdighedsprøve/årsprøve. (7. Klasse): Kan I godt give nogle forskellige tips på, hvordan jeg kan forberede mig til testen. ! Testen er på matematik tjek ! (Jeg har 72 - 80 timer)
  • Klogere

    Forumindlæg
    Hej, jeg er en pige fra 6 klasse, der gerne vil blive klogere på verden, så jeg kan få den hånd op mere i timerne. Jeg vil gerne blive bedre til noget historie, Dansk, Matematik, engelsk og kristendom. Er der nogle der har nogen bogforslag eller noget andet. Tak!
  • Argumenter for betydningen af a for eksponentialfunktioners monotoniforhold.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op i mundtlig matematik, og har brug for hjælp til dette spørgsmål: "Argumenter for betydningen af for eksponentialfunktioners monotoniforhold". Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med "argumenter" og hvordan jeg gør det for netop a :) God dag!
  • At forkorte/reducere

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og laver matematik, og er nået til nogle opgaver hvor man skal forkorte mest muligt. Sådan lyder opgaverne: 3kwS ---------- 9w Det har jeg fået til 3kS ------- 9 er det rigtigt? også er der det her stykke: 4xy+12yz -...
  • Eksamen - problemregning

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til 9. klasses afgangsprøve i matematik her på onsdag. Jeg har siddet og skrevet noter til alt jeg kunne komme i tanke om i de sidste to dage. Så jeg undrede mig over hvilke opgaver der kunne dukke op til problemregningen? Og hvilke plejer typisk at være der? :)
  • EKSAMEN: Trigonometrisk funktioner

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har to eksamensspørgsmål jeg sidder en smule fast ved, på matematik B, de lyder: 1) Redegør for trigonometriske funktioner og harmonisk svingning, herunder redegørelse for amplitude, svingningstid og faseforskydning. 2) Redegør for trigonometriske funktioner og anvendelse t...
  • Privat hjælp til Analyse1 og Geometri1

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan give privat undervisning til Analyse1 og Geometri1, hjælp til ugeopgaverne, og eksamens forberedelse. Jeg er virkelig lost på matematikken i øjeblikket, så det skal ske fra bunden af, for jeg forstår det ikke.. Håber nogen vil hjælpe.
  • Hjælp. : ) gør rede for... betydning?

    Forumindlæg
    Hej jeg står og skal til eksamen snart i mundtlig matematik, og jeg er i tvil hvad det vil sige at:" gøre rede" eksempelvis : gør rede for den ekspontielle vækstmodel : y= b * ax Kan i hjælpe mig. jeg er total på bar bund
  • virkelig brug for hjælp

    Forumindlæg
    Har fået en ny matematik lærer og vi har fået vores første aflevering, som jeg virkelig ikke forstår hvordan jeg skal regne det ud. En forklaring eller udregning ville være til en stor hjælp. Har siddet i noget tid og kan stadig ikke finde ud af noget
  • Lineær vækst og eksponentiel vækst

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig årsprøve i matematik, og en af de opgaver der kan trækkes er: Du skal gøre rede for ligheder og forskelle på lineær vækst og eksponentiel vækst. Herunder sammenhængen mellem forskrift og graf. Hvordan skal man besvare denne opgave, ved hjælp af både tegning og beskrivelser??
  • ligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sider hjemme over øver mig til skriftlig matematik som begynder om 3 dage og jeg vil spørge hvorfor min lommeregner ikke gider at løse dette spørgsmål. S(x) = 195 * 17^-0,20 Har jeg skrevet forkert?
  • Nemt Eksponentielle funktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med en matematik aflevering om eksponentielle funktioner, hvor et spørgsmål lyder: Beskriv/Forklar hvad der skal gælde om væksten for, at der er tale om en eksponentiel funktion: Jeg er ikke helt sikker på, hvad og hvor meget der skal svares til spørgsmålet. Hvad skal jeg komme...
  • Potensfunktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med en rapport om funktioner i matematik. Jeg har nu, med hjælp fra programmet TI-Nspire, fundet forskriften for en bestemt potensfunktion. Men den viser forskriften: y = 9.1211 E - 7 * x ^ 3.26317 Er der en der kan forklare mig hvad det E -7 betyder? På forhånd tak.
  • Digital bandpass analyse

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde rundt i matematikken bag en bandpass analyse. Jeg har et signal som en vektor af værdier og jeg vil gerne lave en bandpass med 2 cut-off frekvenser. Hvordan gør jeg det, hvis nu jeg ville vise det som håndregning eller vise alle trin? Tak.
  • Trapez 17a

    Forumindlæg
    Hej, bøvler med en opgave fra matematik eksamenssættet fra august 2008. Har vedhæftet opgaven, sammen med en besvarelse af første delopgave, ikke sikker på den er rigtig dog :) I næste delopgave skal jeg bestemme omkredsen af trapezet udtrykt ved h, dette ved jeg ikke helt hvordan skal gøres. ...
  • AT-projekt HJÆLP MatA spanskA

    Forumindlæg
    Hej jeg er rimelig meget på røven, jeg skal afleverer min synopse på fredag (om 2 dage) Jeg har lavet nogle problemstillinger og en problemformulering, men de var ikke gode nok ifølge mine vejledere de ser således ud. Problemformulering: På hvilken måde var Gaudi banebrydende i sin byggestil, o...
  • Funktionsundersøgelse (SOS)

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at forberede mig til matematik eksamen. Jeg er gået i stå i funktionsundersøgelse, jeg ved godt hvordan man beregner polynomiers division men jeg ved ikke hvornår man bruger den. Lidt dumt. Håber at hører fra jer meget snart ( :
  • TURBOMATEMATIK B PENSUM

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der andre, der er ved at tage Matematik B som turbokursus ?? Jeg skal nemlig snart starte på et hold, og vil meget gerne have mulighed for at forberede mig inden - så et pensum ville være perfekt!!. Nogle der vil dele deres erfaringer med dette kursus (B)? Venligst Charlotte
  • Hjælp til TI interactive

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til eksamen i skriftlig matematik imorgen, og derfor skal jeg bruge TI Interactive. Men jeg synes, at det er lidt svært at anvende, derfor kunne jeg godt bruge noget hjælp - evt. en online guide :)