Søgning på: matematik a noter htx. Resultater: 19861 til 19880 af 165094
-
hf med overbygning og stx forskel
ForumindlægHej, jeg gik for nyligt ud af htx efter halvandet år så jeg kunne starte på en hf, da fagene på htx ikke interesserede mig. Jeg havde hørt at jeg kunne tage en hf med overbygning, eller en stx, og begge dele kunne tage mig til universitetet. Jeg er bare ikke sikker på hvad forskellen på de to er... -
vektorer
ForumindlægHvia vektor a er (-4, 1, 2) og vektor b er (8, -2, -4) Hvordan beregner jeg så hhv.: l vektor a * vektor b l og: l vektor a l * l lektor b l Jeg kan regne ud, at de to udtryk er lig hinanden, men hvordan regner jeg på dem? Og: Hvad gælder i begge tilfælde, om den indbyrdes forbindelse ml. vekto... -
somebody help me!
Forumindlæghar nogle sætniger her som skal rettes. det ville være rart hvis nogen kunne kigge dem igennem, rette og tilføje, da det ikke er alle jeg kan finde ud af... på forhånd tak. fejlsætniger: 1)they were terrible sad at his dead they was terrible sad because of his dead? 2)she always offended peopl... -
Nye reform
ForumindlægHej er der nogen der kan forklarer mig hvordan engelsk i den nye reform foregår... og hvordan matematik foregår i den nye reform... I engelsk må man tage det hele med hjem og øve sig eller -
Gymnasie Elever?
ForumindlægHej gymnasie elever .. (: Jeg vil bare spørge om, fx hvis jeg gern vil have matematik på C niveau, kan jeg få det i alle tre år? &' hvordan vil det være, altså er det næsten som folkeskole, er det sværer? Og er HHX nemmere end STX? -
Hjælp
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg løser denne opgave, er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg gør?:( -
Hast
ForumindlægAngiv gerne en meget lang og præcis forklaring, Opgave 1) Angiv den præcise og fuldstændige definition for en differentiabel funktion. Opgave 2) Fortæl om den geometriske betydning af f’(x0) og udled ligningen for tangenten til grafen for en funktion f(x). Fortæl ligeledes om anvendelsen a... -
Diff.
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe med denne opgave? -
Fy og Ke eksamen C og B
ForumindlægHej Er der nogen, som kan foreklare mig, hvordan kemi og fysik eksamen på c og b niveau foregår? Er der forskel på disse to eksamener? Jeg har længde overvejet at hæve fysik og kemi til B, men ved stadig ikke hvad der er det rigtige. Der er meget forskel fra C niveau til B? Hvis jeg nu i ... -
Toppunkter
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig hvad top punkter er, altså hvad det betyder i forbindelse med andengradspolynomier, og hvordan top punktet kan bestemmes? Hvad fortæller rødderne om parablen? -
Inkommensurable størrelser og Pythagoræernes verdensopfattelse
ForumindlægHej:) Jeg er igang med min SRP- opgave og kan ikke komme igang med mit spørgsmål, da jeg ikke kender noget til det. Mit spørgsmål lyder således: - Gør rede for inkommensurable størrelser og vurder betydningen for pythagoræernes verdensopfattelse. -
enorm stigning på adgangskvotienterne
ForumindlægMange af adgangskvotienterne er steget voldsomt i år. bemærksesværdigt stiger blandt andet HA (Almen) fra CBS fra 7.0 til 7.6 altså med 0.6 pct. Medicin, psykologi, jura m.m. samt de karaktertunge uddannelser (Statskundskab, International Business) lader også til at stige gevaldigt. Hvad er jeres... -
rettelse i oversættelse
Forumindlægnogen der kan rette grammatiske fejl for mig ?? Phoolan Devi has been called the Robin Hood of India. She wouldn’t accept her fait as a poor low-caste girl, who could be treated of high-caste people, as they liked. She wasn’t allowed going to school but as 11 year old got married with an extre... -
Persona analyse
ForumindlægJeg er igang med afsluttende eksamensprojekt på htx i komm it, og jeg skal lave en Persona til det grønne segment, jeg tænkte på om der var nogle der havde lavet en? Jeg vil virkelig gerne have et eksempel og gå ud fra? --Tak (: -
Hvad kan jeg blive?
ForumindlægHejsa :) Nu har jeg tænkt mig at gå på STX jeg har valgt den naturvidenskabelige retning, og den indeholder: Biologi A, Matematik B (har tænkt mig at sætte den op til A nivea i 2g) og psykologi B. Men ved ikke rigtig hvad jeg kan vælge som uddannelse? Nogen der har nogle forslag? :) eller forslag... -
Oversættelse:
ForumindlægHej Folkens.Er der nogen, der vil kigge nedenstående oversættelse FRA dansk TIL engelsk igennem?Der er fokus på forholdsord+navneform og forholdsord+"at-sætning".Mange danskere er interesseret i at høre historier fra Århus. En af dem handler om, at to mænd har opdaget en ny dyreart.De t... -
Latin, vil være advokat / jurist
ForumindlægHvis jeg vil værer advokat / jurist, så er latin et meget godt fag at tage på stx, ikke? Det bliver kun på C niveau, men det er stadig meget relevant at have, har jeg ikke ret? Mvh. Frederik. Ps. Hvis jeg skal vælge mellem Fransk A, og Tysk B, er der så et af de to sprog der ville være be... -
Nato
ForumindlægHvad kræver det at et land kan blive medlem af NATO Og hvordan foregår det at blive medlem? -
Verdenen går under om 100 - 200 år.
ForumindlægTeknologien raser frem som aldrig set før, og udviklingen er eksponentiel! Selvkørende el biler1., hydrogen batterier2., kvantecomputere3., og 3d printer, samt mange andre teknologier, her i blandt robotten4.. Specielt robotten er jeg bange for. For hvad sker der, når robotten om små 70 år, kan t... -
minority
ForumindlægDo you know some minoritys? - The indiana - The amish
