Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19881 til 19900 af 27879
-
Induktion, transformation, vekselspænding, radioaktivitet, atomfysik og alkohol
ForumindlægHej allesammen. Skal op i fysik her d. 7, og har virkelig arbejde hårdt på at skrive alle mine noter sammen, og forstå hver enkelt ting. Men fatter bare ingenting af induktion, vekselspænding, og tranformation Og når det kommer til Atomfysik radioaktivitet og alkohol, ved jeg slet ikke hvad jeg... -
EKSAMENS HJÆLP FYSIK
Forumindlæghej alle sammen. Jeg går snart død over mit fysik! jeg kan nemlig ikke finde ud af, hvilke forsøg man kan lave til understående emner: 1. Grundstoffernes bindinger 2. Atomets oopbygning Håber virkeligt at der er nogen der kan hjælpe mig, jeg er nemlig ret frustreret over det! -
Hjælp - NG eksamen!
ForumindlægHej Alle Jeg har fået mit emne til min ng-eksamen og den lyder sådan her: Vil jordkloden bliver overbefolket? Fokus punkter: Naturgrundlag, klima, befolkningsfordeling, befolkningsvækst og fødevareforsyning. Mine spørgsmål til jer: HVad er naturgrundlag? Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte? e... -
Hjælp - Ng eksamen!
ForumindlægHej Alle Jeg har fået mit emne til min ng-eksamen og den lyder sådan her: Vil jordkloden bliver overbefolket? Fokus punkter: Naturgrundlag, klima, befolkningsfordeling, befolkningsvækst og fødevareforsyning. Mine spørgsmål til jer: HVad er naturgrundlag? Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte? e... -
Fysik/Kemi Eksamen
ForumindlægHej.. Sidder og forbereder mig til fysik/kemi eksamen. Er lige p.t. igang med at forberede mig til emnet kalk. Hvilke forsøg kan jeg lave under kalk? Har indtil videre kun forsøget "Indeholder det kalk?" Hvor jeg skal påvise kalken i eksempelvis kridt. Nogle forslag? På forhånd tak -
Hjælp til NF-EKSAMEN
ForumindlægJeg skal til eksamen i NF d. 15. Juni, og kunne i den forbindelse godt bruge hjælp. Bl.a til at analysere nogle figurer, og finde på noget klogt at sige til min eksamen. Eksamenen er tværfaglig : Biologi, Geografi, Kemi. Kunne godt bruge et syn på alle 3 fag. Emnet er FØDEVARE. Mvh. Christina -
Biologi eksamen spørgsmål
ForumindlægHej :)! Jeg har netop fået frigivet mine spørgsmål til biologi eksamen, som jeg skal til på tirsdag.. Tænkte om nogle af jer havde nogle gode noter til mine emner, eller ligefrem ville besvare nogle af eksamensspørgsmålene :)? Bare et enkelt eller to hvis detskulle være.. Filen med spørgsmålen... -
FSA fysik
ForumindlægHej. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad i ville gøre, hvis i FSA i fysik kom op i underemnet "neutralisation" under overemnet "det sure, det salte og det basiske".? Jeg har nemlig lidt svært ved at forberede mig. Hvis i ikke har "det sure, det salte og det basiske&q... -
Differentialkvotienten
ForumindlægHalløj. Jeg sidder og skal gøre rede for differentialkvotienten under emnet differentielregning, hvordan gør jeg det? Skal jeg komme ind på differentialregning, og at f'(x) = tangenten til f(x)? Jeg skal også gøre rede for det under Lineær vækst. Skal jeg gøre det samme der? -
Kerneenergi i Solen
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mig til eksamen, og i den forbindelse skal jeg ind på emnet kerneenergi Jeg er bare ikke helt sikker på, hvordan det nu er der sker i solens kerne. Men solens kerne indeholder H atomer som bliver omdannet til en heliumkerne som der så frigiver energi i form af l... -
Eksamen i EØ(c)
ForumindlægHej alle. er ved at læse op til EØ-eksamen, og kom da på en tanke: Hvis jeg nu trækker et spørgsmål indenfor emnet "regnskab og økonomi", må jeg så gerne forklare lidt om hvad regnskab og økonomi er generelt og definere nogle nøglebegreber? Eller må jeg udelukkende fortælle om de case... -
syrer
ForumindlægJeg er igang med at finde forsøg til emnerne. Der er et forsøg der hedder syrens ledningsevne, det forsøg har jeg ikke lavet før. Der er to spørgsmål: 1) Hvilke syrer er de bedste til at lede elektrisk strøm? ( Har det noget med molaritet at gøre eller om det er svage eller stærke syrer)? 2) hvad... -
funktionsundersøgelse
Forumindlægjeg har et vejledende eksamensspørgsmål til matematik b, og dette omhandler funktionsundersøgelse.. jeg synes ikke der er nok kød på, jeg har ikke kunne finde nogle beviser til dette emner, og virker lidt tamt bare at gennemgå de 7 punkter og derefter komme med eksempler.. nogle der har nogle ide... -
Hvorfor vekselspænding i stedet for jævn?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal op i fysik-kemi eksamen på torsdag d. 9.juni og har bl.a. fået opgivet emnet vekselspænding, hvor jeg er gået lidt i stå. Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor man bruger vekselstrøm i stedet for jævnstrøm i hverdagen? Altså hvad er fordelene og ulemperne ved vekselstrøm og jævn... -
FSA Fysik og kemi Eksamen.
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg vil lige spørge, hvad i har fået i fysik og kemi eksamen. :-) Jeg fik et pænt 7-tal, og jeg er tilfreds med det. Jeg trak uheldigvis ``Radioaktivitet´´. Jeg var forberedt, men emnet var generelt svært. Jeg vil tilføje, at jeg var fuld forberedt til syre og base, hvor jeg s... -
At tage fag som selvstuderende på HF?
ForumindlægHej! Er der nogen der har haft kemi b eller Matematik A på HF som selvstuderende der eventuelt kan forklare om deres oplevelse. Hvordan virker det, hvordan er pensummet, hvordan ved man, hvad man skal læse op til? Får man en liste over tekster og pensum i bøger eller er det bare bare emner f... -
AT Årsprøve, haster!
ForumindlægHej alle brugere Jeg står i den situation at jeg imorgen skal op til årsprøve i AT, i fagene historie og engelsk. Mit overordnede emne er "Overvågningssamfund". Jeg har udarbejdet en synopsis til dette. Jeg har dog et spørgsmål vedrørende strukturen af mit oplæg. Er der nogen der har no... -
HJÆLP!!!!!
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om emnet Vietnamkrigen. Jeg ved at de i 1973 indgik en fredsaftale men at krigen fortsatte og at den 30 april 1975 bliver Saigon nedbrudt men er det der hvor krigen slutter eller er det senere (eller måske før??????) Så skal jeg også svare på hvad krigen har gjort ved nut... -
GENETIK - Dominant sygdomsgen
ForumindlægHej folk :) Jeg sidder og skal til eksamen i biologi B i morgen tidlig, og jeg har trukket emnet genetik. jeg skal forklare en figur, hvor det vises, at hvis begge forældre har et dominant sygdomsgen, så kan de stadig få et helt rask barn. Vil de to dominante gener gå ind og udligne hinanden, el... -
Fysik C - Eksamens spørgsmål
ForumindlægHej :) Jeg har 24 timers eksamen, på c niveau i fysik. Jeg har trukket et spørgsmål som lyder: "Energi og energiformer. Med hovedvægt på energiomsætning. Samtalen vil tage udgangspunkt i min indledning og i de fysiske størrelser vi knytter til emnet." Nogle som kan hjælpe med specielt ...
