Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 19901 til 19920 af 60468
  • Hjæælp til differentialligning

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at lave et forsøg med varmetransmission, hvor jeg har opvarmet en rockwoolkasse med en pære, med kendt effekt og kendt temperatur selvfølgelig. Jeg fik at vide man kunne opstille en differentialligning for modellen for temperaturen som funktion af tiden. Den ser sådan ud: ...
  • Martin Luther King Jr.

    Forumindlæg
    Hvorfor havde Martin Luther Kings oprør så stærk en gennemslagskraft netop i perioden 1950-1979 og hvordan ville resultatet have set ud hvis dette oprør havde fundet sted for 50 år siden?
  • Erhverscase: Odder - vognen

    Forumindlæg
    Ville bare lige åbne et forum for alle os som sidder og lumrer med eksamenscase, så når folk har fundet problemer skal de være velkommen til at dele :D spread the word!
  • Kriminal lavalder

    Forumindlæg
    I politiets test her på siden angives det rigtige svar til 15 år. Men det er jo ændret til 14 år!
  • Fysik aflevering!! jeg fatter det ikke

    Forumindlæg
    Fynsværket producerer det meste af sin elektricitet ved at afbrænde kul, for denne proces er nyttevirkningen ca. 40 %. Antag at værket producerer en konstant effekt på 150 MW. Hvor meget elektrisk energi produceres på en dag?
  • HVORFOR I POTENS?

    Forumindlæg
    Opgave c gør mig sur. Jeg forstår ikke hvorfor man siger 10*10^-6, hvor kommer det minus 6 fra, når man skal finde 'r'. ?
  • Omskriv 0,502 (Ohm/m)*mm^2 tillllll (Ohm*m)

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der kan hjælpe med at omskrive det følegnde til ohm*m?
  • Hjælp til bioteknologi opgave

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan hjælpe mig med følgende opgave: Man har D-vitaminmangel, når koncentrationen af stoffet 25-hydroxyvitamin D er under 20 · 10-6 g/L i blodplasma.Man undersøger om en person lider af D-vitaminmangel ved at måle koncentrationen af 25-hydroxyvitamin D i blodplasma. I en...
  • Et værktøj til Studieretningsprojektet

    Forumindlæg
    Vi bevæger os med hastige skridt mod december måned, som tager imod med klip, klister, hygge og godter. For mange 3. årselever markerer december måned dog også det store Studieretningsprojekt, som skal afsluttes inden julegåsen kan fortæres med god samvittighed. Når startskuddet går betyder det...
  • Forskellen mellem Samfundsfag og Samtidshistorie

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen mellem Samfundsfag og Samtidshistorie?
  • Andengradsligninger

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en matemaikopgave, og kan pludselig ikke huske formlen for d i en andengradsligning. Ved at det er noget i stil med d = b2 4ac, men kan ikke helt huske de rigtige fortegn. Er det -b2, eller bare b2? Og er det -4ac, *4ac, eller hvad? Håber nogen vil hjælpe.
  • studieretning

    Forumindlæg
    Min studievejleder sagde at man efter jul kunne skifte retning fra stx til hh, htx, eller hf. Jeg forstår ikke lige helt hvordan man kan skifte til hf da man ikke har taget en 10. klasse eller hg ?
  • Fordomme om HF

    Forumindlæg
    Hej Har hørt mange fordomme om HF såsom der studerer mange ældre folk, stx etc ser ned på hf af en eller anden grund osv. og vil gerne høre nogen med egens erfaring hvordan det er at gå på HF
  • Gymnasieskift

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg går lige nu på en STX i 1g, men jeg vil rigtig gerne skifte til HHX, da det lyder mere som mig, og da min studieretning ikek rigtig fanger mig og har min interesse. Men ved i om dette er muligt så langt inde i skoleåret? På forhånd tak
  • Hjææælp! Vigtigt!

    Forumindlæg
    Jeg skulle lige høre om jeres mening. En skoleelev hvis genemsnit er på 4 og som ikke får mere end 4, skal til at vælge gymnasium! Hvad ville i anbefale til sådan en elev? HHx, HG, HTX eller STX eller noget helt andet? Og vedkommende tinker seriøst til alle fag!
  • Oversigt over beviser man skal kunne!

    Forumindlæg
    Findes der er en oversigt over beviser man skal kunne til matB eksamen... Det kunne være en meget stor hjælp.Mvh. Sean K. Nyekjær
  • Skal jeg tage et år om?

    Forumindlæg
    Jeg tog Fysik eksamen her i torsdags, og tror at jeg har lavet mange fejl, og frygter derfor er den er blevet dårlig... Jeg sidder lidt i et dilemma, et meget stort problem.. Jeg er virkelig skuffet over min årskarakter.. jeg fik 6 i gennemsnit, og min forældre køre hver dag med at hvor vigtigt d...
  • Sund livsstil - Video 2 - Afstemningen er afsluttet

    Forumindlæg
    Filmen er lavet af Christian Juhl og Christian Dahl fra Selandia CEU HTX. Stem på denne video ved at sende VIDEO 2 til 1220 (det koster 1 kr. + alm SMS-takst) Dette er en af videoerne i konkurrencen om billetter til Roskilde Festival 2009. Se alle videoer i konkurrencen her.
  • Spansk ordbog til pc

    Forumindlæg
    hejsa... jeg har en smart ordbog til pc... den er købt sammen med gads alm mini ordbøger... den er rigtig smart for der er både lidt grammatik og selvfølge en udemærket ordbog...Den fås både til engelsk og spansk og tysk tror jeg...Så hvis du har mange sprog og gerne vil slippe for at bruge mange...
  • starte i 2.g?

    Forumindlæg
    hej :) jeg har været elev på gymnasiet på hhx. Jeg valgte at droppe ud af gymnasiet, da eksamnerne skulle igang, skulle nemlig skifte skole, og vil ikke afslutte mine fag på C, også har jeg ikke afsluttet års eksamnerne altså dansk, engelsk, matematik, jeg skulle jeg måske op i samfundsfag elle...