Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 19901 til 19920 af 47925
-
Transformater og vekselstrøm!
ForumindlægHey, ville bare lige høre om der er nogle af jer der har nogle forsøg man kan lave til emnet "transformater og vekselstrøm"...Kan ikke komme på andet end at bygge en op, og så foklare om den, skal op i fysik på tirsdag, og skal lave en disposition til hvert emne jeg KAN komme op i, så... -
Privat lektiehjælper søges !!!!
ForumindlægHej .. Jeg søger en privat lektiehjælper der kunne hjælpe mig i Fysik og matematik, (kun til rapport). jeg går på Gym. Hvis der er nogen der er interesseret eller kender nogen som kan hjælpe, så må i Meget gerne skrive til min e-mail adresse: [email protected] yderligere info. kan vi aftale,... -
AT-emne 2010, specifikt
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen der kan hjælpe mig ved at give et bud på hvordan jeg kan koble Fysik B på emnet "Freuds psykoanalyse", hvor jeg bruger psykologi C. Eventuelt gerne andre emner med psykologi som fokus. Jeg ville blive rigtig glad for et eller flere svar! (: Hilsen Lisa -
Min lærer bortdømmer mig!!!!
ForumindlægHej.. Jeg har netop fået en fysik-rapport tilbage - jeg var denne gang sikker på, at jeg havde lavet en kanon-rapport, og til min store overraskelse stod der i bunden 02!! :O Derfor er mit spørgsmål. Er der nogen, der ved hvor man kan ingive en officiel klage?? Jeg er helt sikker på, at en ande... -
rumfang af 50 g aluminium
Forumindlæghej (: nu har jeg lille problem her, for er ikke ret god til fysik. har fået opgaven her: Hvad er rumfanget af 50 g aluminium. Densiteten af aluminium er 2.7 g/cm3. Angiv svaret i SI-enhed. og SI-enhederne må jo så være kg og m3 hvis nogen kunne hjælpe mig med den opgave her vil jeg blive mege... -
Det er måske det vigtigste hjælp i mit liv... :(:(:( Help har brug for råd
ForumindlægHeeej , ALLE SØDE HJÆLPSOMME MENNESKER !!! Jeg skal vælge en studieretning inden i morgen faktisk.. OG ER VIRKELIG VIRKELIG I TVIVL..... :( Mine faglige kompentancer ligger nok mest til de sproglige fag. Men jeg brænder virkelig for medecin, men jeg er bare mindre god til fysik og mat. har i haf... -
Redegør for begreb + bevis
ForumindlægHej Jeg har nu læst i alle mine 3 fysik bøger og både undersøgt på nettet og kan simphelthen ikke med egne ord redegør for begreberne massedefekt og bindings energi samt eksempler. Ydermere så har jeg også lidt svært med at bevise henfaldsloven (den fysiske måde - som min lærer siger) På ... -
kostume :)
ForumindlægHej alle :) til sdste skoledag vil jeg gerne være en fysiker. Jeg skal have en hvid kittel på, og sådan nogle nørde briller. Men jeg syns nu, det er lidt for kedeligt.. Jeg vil sætte håret op i en stor knold og rødt læbestift... Men kune man ikke have sådan nogle blå gummi handsker på, og måske ... -
Forslag til en flot forside ? :D
ForumindlægHej alle sammen! Ville egentlig bare spørge om hvad i synes kunne være en god og pæn forside til min fysik rapport? Ja, jeg ved godt at det ikke tæller med i karakter osv. men alligevel.. Min rapport handler om tryk i væsker. Nogle forslag?? :D Bare en simpel forside.. Men synes ikke ri... -
Lektiehjælp i Mat, Fys, Kemi tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Alfred jeg har arbejdet som Gymnasielærer i fagene Matematik, Fysik og Kemi i nu 3 år. Jeg vil gerne tilbyde privatundervisning i ovenstående fag til studernede på Universitetet og elever på almen. Gymnasium(STX) på alle niveauer. SU-venlige priser. Venlig hilsen Alfred ... -
Kernefysik - Stråling intensitet.
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål omkring en opgave i fysik B, har vedhæftet opgaven. Det jeg forstår er at kan jeg bruge formel til højre og finde den brøkdel af strålingen der kommer igennem blyglasset. Tænker at det er de 0 der passer hvilket hvis sige at intensiten er 0 og derfor er 100% blevet abso... -
Engelsk karakter
ForumindlægHej Håber der er en der kan hjælpe!! Jeg er i øjeblikket ved at tage enkeltfag på vuc for at bestå adgangskravene til en videregående uddannelse. Jeg tager kun de fag jeg skal bruge og altså ikke en fuld hf. Jeg gik for længe siden på gymnasiet, men valgt at droppe ud i 2. g, jeg nåed... -
Kigge i papir?
ForumindlægJeg skal til en mundtlig eksamen, hvor jeg trækker et eksamens spm. hvorefter jeg har 30 min. til forberedelse. Dertil har jeg talepapir med inde til eksamen (jeg hat først selv 7 min. til at besvare spørgsmålene). Jeg ved godt, man ikke HELE TIDEN skal se ned i sit talepapir, men det er vel hele... -
En der kan hjælpe mig med SRP
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 19 år og bor i kbh. Jeg har prøvet at finde en privatlærer til at hjælpe mig med min SRP, men har ikke kunne finde nogen. :/ Jeg ville spørger om der ikke er nogen herinde, som kan hjælpe mig med at lave min SRP ? vi begynder med SRP tordag i uge 49 og hen til uge ... -
Differentialregning + studie. Hjælp!! Det haster virklig
ForumindlægHey allesammen. Jeg er virklig på bar bund! Jeg er igang med min studieretningsopgave i MAT(A) og Fysik(B), der omhandler; Faldende muffinforme. Hvor jeg selvølgelig skal redegør for forsøget, men også hvordan forsøget hænger sammen med differentialregning. Jeg skal differentiere i hånden; f1(... -
At blive god til mat?
ForumindlægJeg skriver på baggrund af nogle aflagte prver gennem mit første år på Gym (STX) med Mat. A. Problemet er, at jeg ikke har fået over 4 og har endda fået 00 den ene gang! :-( Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg kan blive bedre! Har i et par gode råd, tips, hvad som helt? Har tænkt på at læse... -
Resonans & stående bølger
ForumindlægHej alle, håber der er nogen der kan hjælpe mig med noget bølgeteori (mest omkring lydbølger..) I følge linket: http://www.toender-gym.dk/mbs/fysik/ntnujava/waveSuperposition/waveSuperposition.html bevæger en stående bølge sig op og ned. Så der er ikke resonans.. så vidt jeg forstår? Kun konstruk... -
studieretning STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Normalt får jeg 7 eller over i matematik. Jeg har tænkt mig at vælge den studieretning, der hedder: Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg har hørt at matematik på A niveau er svært... -
kvote 2 -snit
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på medicin på AU via kvote 2. Så vidt jeg ved så kigger de på ens snit i følgende fag (jeg blev færdig på stx i 2009) : Dansk AEngelsk BMatematik AFysik BKemi B eller Bioteknologi AMit spørgsmål er så om hvis jeg f.eks. tager matematik (jeg fik 10 i gymnasiet både ... -
Tværfaglig
ForumindlægHejsa, mig og nogle veninder er ret dårlige til at placere, om det er et geografi, biologi, eller fysik/kemi spørgsmål. - Vi har om megabyer, og vi har vaglt tokyo Hvordan ville I/du placere dem her? Hvad er Tokyos fattigdom og rigdom i %? Hvad er forskellen på de rige og fattige, og hvordan ...
