Søgning på: analyse william. Resultater: 19921 til 19940 af 24034
-
Metode i AT??
ForumindlægHej Jeg skal til AT eksamen på mandag og har derfor nogle spørgsmål om metode. Min vejleder sagde til mig, at det ikke var nødvendigt at komme ind på begreber som hypotetisk deduktiv eller induktiv metode og begreber som kvalitativ og kvantitativ, men nu har jeg hørt noget andet fra nogle af dem,... -
Hjælp til problemformulering - i må meget gerne komme med nogle forslag?
ForumindlægJeg skal til at skrive synopsis til mit eksamensprojekt på HF enkeltfag, som nogenlunde svarer til AT i gymnasiet. Jeg har allerede fundet alle mine underspørgsmål, men har svært ved at finde en overordnet problemformulering til dem .. Jeg skal skrive om Holocaust i engelsk og historie A og har b... -
Afsætning/psykologi - Branding strategi
ForumindlægJeg skal på i gang med min analyse, men er kørt lidt fast da jeg er i tvivl om jeg bør medtage mere eller noget andet og kunne derfor godt bruge andres råd til hvordan jeg griber analysen bedst an. Min problemformulering lyder således: - Redegør for de udford... -
SRP - HASTER
ForumindlægHej! Skal man skrive i ens indledning, hvilke metoder man vil bruge gennem hele opgave?? Altså f.eks.: I engelsk vil jeg på baggrund af filmen Thelma og Louise (og det tilknyttede manuskript) med systematisk indholdsanalyse overordnet indkredse, hvordan denne film belyser og forklare... -
Redox-titreringer
ForumindlægRedox-titreringer - med overslagsberegning Der skal foretages en renhedsbestemmelse af kemikaliet jern(II)chlorid,tetrahydrat (FeCl2,4H2O) ved titrering med 0,02517 M kaliumpermanganat (KMnO4). 5 Fe2+ + 8 H+ + MnO4- --> 5 Fe3+ + Mn2+ + 4 H2O Som en del af kvalitetssikringen foret... -
Blodprop i hjertet
ForumindlægJeg håner der er nogen der gider hjælpe lidt.. Det er en kort opgave, men alt hjælp er værdsat(behøves ikke være svaret).Opgaven lyder som følger:Blodprop i hjertet En person døde af en blodprop i hjertets kransarterie. Man udtog små stykker hjertemuskelvæv til analyse, dels fra et område tæt ved... -
SRP - Oscar Wilde
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive en SRP (fagene er Engelsk & Historie) om Oscar Wilde, og om det victorianske samfund og dets værdier. Anyways, min historie vejleder bad mig om at finde en historisk kilde som jeg kan lave en kildekritisk analyse ud fra, men jeg har haft nogle problemer ... -
er der nogen der gider læse min indledning til sso???
ForumindlægDen lyder sådan:Indledning: Den klassiske opgave omkring La Putain Respectueuse, ville nok være en opgave der koncentrerer sig omkring eksistentialismen, men da jeg synes at der efterhånden er skrevet så meget omkring dette, synes jeg ikke der ville være nok udfordring i dette. Derfor har jeg val... -
Man/vi
ForumindlægHej. Jeg står og skal til eksamen, og har analyseret mit digt ''tiden'' af Benny Andersen. Og efter at have analyseret det yderligere, har jeg ikke kunne undgå at lægge mærke til han ændrer fra ''VI'' (eksempel: Vi har tolv ure i huset, men alligvel slår tiden ikk... -
Man/vi
ForumindlægHej. Jeg står og skal til eksamen, og har analyseret mit digt ''tiden'' af Benny Andersen. Og efter at have analyseret det yderligere, har jeg ikke kunne undgå at lægge mærke til han ændrer fra ''VI'' (eksempel: Vi har tolv ure i huset, men alligvel slår tiden ikk... -
SPR hjælp i dansk og samfundsfag -om identitetsdannelse i det senmoderne samfund.
ForumindlægHej, Jeg er i gang med SRP i gymnasiet og har stærkt brug for hjælp. Jeg er først lige faldet over jeres hjemmeside, så jeg ved ikke om I tilbyder hjælp til SRP og i hvilke fag, men prøver lige :) Jeg skriver i fagene dansk og samfundsfag. I dansk skal jeg foretage en analyse af Svend Åge ... -
Fænomenologi og hermeneutik
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen i morgen i vores projekt omkring reality shows. I den forbindelse er det meget sandsynligt, at vi vil blive spurgt ind til metoden/videnskabsteori. Vi har benyttet seks forskellige teorier og lavet analyser og fortolkninger - altså brugt hermeneutikken. Men je... -
Ideer til undersøgelser?
ForumindlægVi skal have eksamensprojekt og vi er så småt begyndt med at komme med ideer og lign. Jeg har tænkt over at lave en creme, og jeg er lige nu ved at lave en lille brainstorm. Jeg kunne godt tænke mig nogle flere ideer til hvilke undersøgelser man kan lave på cremen, så hvis i har nogle gode ideer ... -
Efterspørgsel om idéer til problemformulering til nærmere indkredsning af Romanen Drageløberen og kulturmøder
ForumindlægHej AT-ofrer! Jeg har valgt dansk og psykologi som fag. Jeg har læst Drageløberen og har taget en masse noter både til bogen og en del artikler jeg har læst, og har også analyseret en del, men er nu gået uhjælpeligt i stå. Det skyldes at jeg stadig ikke er sikker på, hvad jeg vil med opgaven. For... -
alderen på en folkevise....
Forumindlæghey folkens jeg sidder og skal analysere en folkevise, men er lift i tvivl omkring alderen. om den er en af de nyere eller en af de ældre folkeviser. jeg ved at: - Den to-linjede anses for at være ældst - den fire-linjede yngst (måske en udvikling af den to-linjede). og at: - De ældste afspejle... -
Forstår ikke helt denne procentopgave
ForumindlægJeg har en lidt kringlet opgave, som jeg ikke helt kan få løst. Håber på jeres hjælp: DNA-replikation (fordobling) kan studeres i celler som dyrkes først i fravær og derefter i tilstedeværelse af radioaktivtmærket thymidin (T*). Under DNA-replikation indbygges det radioaktivmærkede thymidin (... -
SSO - Hvad pokker er en stærk identitet?
ForumindlægHello :) Jeg sidder med min SSO i samfundsfag, der har emnet "Sociologi - Identitet". Foruden at analysere hvordan en identitet skabes (som jeg er igang med nu og har nogelunde styr på), skal jeg også analysere hvorfor en stærk identitet er vigtig i informationssamfundet. Og... -
Genetikopgave! :)
ForumindlægJeg har en lidt kringlet opgave, som jeg ikke helt kan få løst. Håber på jeres hjælp: DNA-replikation (fordobling) kan studeres i celler som dyrkes først i fravær og derefter i tilstedeværelse af radioaktivtmærket thymidin (T*). Under DNA-replikation indbygges det radioaktivmærkede thymidin (T*)... -
kulturforskelle mellem Mexico og USA
Forumindlæghey venner:-) Jeg skal lave en synopsis over kulturforkelle mellem Mexico og USA. Jeg har lavet en problemformulering der lyder følgende: Redegørelse Jeg vil redegøre for kulturforskelle mellem Mexico og USA på baggrund af de to kendte kulturteoretikere Geert Hofstede og Edward T. Hall. ... -
Tjernobyl kilder
ForumindlægHej alle Jeg skriver om Tjernobyl ulykken i AT i fagene biologi og dansk. Under to af mine problemstillinger vil jeg komme ind på hvordan ulykken blev fremstillet i medierne, og hvilke interesser man kunne have i at fremstille ulykken værre end den rent faktisk var. Min plan var at inddrage ...
