Almen studieforberedelse (AT)
Hjælp til problemformulering - i må meget gerne komme med nogle forslag?
Jeg skal til at skrive synopsis til mit eksamensprojekt på HF enkeltfag, som nogenlunde svarer til AT i gymnasiet. Jeg har allerede fundet alle mine underspørgsmål, men har svært ved at finde en overordnet problemformulering til dem .. Jeg skal skrive om Holocaust i engelsk og historie A og har bla. tænkt mig at analysere en bog, som er skrevet en den engelske forfatter Zynthia Ozick ("The Shawl").
Her er mine 4 underspørgsmål:
1) Gøre rede for hovedtrækkene af nazisternes folkemord på jøderne (Holocaust) under 2. verdenskrig m. hovedvægt på en redegørelse for Kz-lejrene + deres funktion
(--> fokus på Auschwitz, som fungerede som udryddelses + koncentrationslejr)
2) Analyse af Zynthia Ozicks bog "The Shawl" (1989), fokus på skildring af hvad holocaust gør ved mennesket + dets forhold til andre + dets selvforståelse.
3) Sammenligne Ozicks skildring med forskellige erindriniger skrevet af overlevende fra Holocaust + diskutere om der er tale om en realistik skildring.
Diskutere hvad der var de vigtigste metoder, som nazisterne anvendte til at undertrykke Kz-fangerne.
4) Diskutere hvad en litterær skildring kan ift. en historiefaglig analyse.
Kunne være en stor hjælp hvis I kunne komme med nogle forslag til en problemformulering!!!
Håber nogen af jer kan finde tid til at svare !
Skriv et svar til: Hjælp til problemformulering - i må meget gerne komme med nogle forslag?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.