Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Afsætning/psykologi - Branding strategi

09. december 2014 af HN10 (Slettet)

Jeg skal på i gang med min analyse, men er kørt lidt fast da jeg er i tvivl om jeg bør medtage mere eller noget andet og kunne derfor godt bruge andres råd til hvordan jeg griber analysen bedst an.                                    Min problemformulering lyder således: 


- Redegør for de udfordringer familier med børn/unge står overfor i det senmoderne samfund med hensyn til familiestruktur og børns indflydelse på forbrug. Redegørelsen skal i sær fokuserer på den identitetsdannelsesproces der finder sted hos børn og unge og som i højere og højere grad er genstand for forskning og strategi omkring unges købsadfærd. Det sociale aspekt bør ligeledes inddrages. 

- Foretag herefter en analyse af et selvvalgt produkts branding strategi (jeg har valgt Apples produkt iPad) - med afsæt i de aktiviteter, der virker på afsætningen til den senmoderne børne/ungdomsfamilie.

- Diskuter efterfølgende hvilke muligheder den nye teknologi giver globale udbydere af livstilprodukter for at øge deres afsætning og vurdér det etisk forsvarlige i disse muligheder.
 

Jeg har indtil videre tænkt i disse baner, primært modeller herunder skal selvfølgelig tilføjes mere omkring hvad Apple specifikt gør for at ramme målgruppen, som eksempelvis ved brug af opinionsledere og product placement:

- En start hvor jeg ser generelt på branding i forhold til Apples iPad.
- Maslows behovspyramide med fokus på at brands er med til at tilfredsstille os på andre niveauer i det senmoderne samfund                                                                                                                                           - De 4 P’er / handlingsparametre - Herunder tilknyttet kvalitets dimensioner 
- SOR model
- Købsadfærdsanalyse

Skyd løs, alt hjælp kan bruges :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. november 2018 af Cecilie0101

Hej

Jeg ved godt det er meget længe siden, at du har oprettet dette opslag. Men er der nogen som helst chance for at du stadig har denne opgave og muligvis vil sende den til mig?. Jeg står nemlig selv i kaosset lige nu, og jeg kunne virkelig godt bruge din hjælp!


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. januar 2019 af helenavb

Hvis nogen af jer ovenstående har lavet jeres opgave om det, må i meget gerne kontakte mig :)


Skriv et svar til: Afsætning/psykologi - Branding strategi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.