Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 19921 til 19940 af 32822
  • Gartneri

    Forumindlæg
    Hej, jeg mangler et retteark til en matematik opgave om gartneri (problemløsningsdel). Har lavet det meste men vil meget gerne kunne rette det igennem da jeg virkelig mangler en ordenlig karekter i denne. ville være en stor hjælp vis nogle kunne give mit et retteark. mange tak. skal helst gå riml...
  • Diagrammer.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal redegøre for, hvordan/hvornår man bruger pindediagrammer, søjlediagrammer, trappediagrammer og sumkurve. Vil sætte pris på en semi-dyb forklaring og svar inden torsdag kl. 20. d. 2 oktober 2008. Mvh. Jonathan (Elev der kæmper med matematik!)
  • LaTeX-kode her på studieportalen

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved om man kan benytte sin LaTeX-kode til at skrive matematik her på Studieportalen? Ligesom man fx kan på wikipedia med fx <math> \int_0^1 \varphi(u), \, du </math>
  • eksponential og logaritmefunktioner

    Forumindlæg
    hej.. sidder og laver matematik.. men er gået i stå. så håber der en der kan hjælpe mig videre.. bestem grundtal for følgende eksponentialfunktion f(x) = 2x-2*41-x ved at omskrive regneforskriften vha. potensregnereglerne. på forhånd tak:)
  • inspriration !

    Forumindlæg
    HEJ :) JEG SKAL TIL AT FINDE EMNE TIL MIT STUDIERETNINGSPROJEKT. -MEN JEG MANGLER DESPERAT ET EMNE. DET ER MED BIOLOGI SOM HOVEDFAG OG DERTIL HISTORIE, DANSK, MATEMATIK ELLER KEMI. HÅBER DER ER NOGEN DER KAN INSPIRERE MIG ! HA' EN FORTSAT GOD DAG !
  • Jeg skal have mindst c-niveau men er dumpet

    Forumindlæg
    Skal søge ind på min uddannelse, og det kræver Mat-C og Eng-C Men min matematik C er dumpet men min mat b er bestået og mat A er også bestået kan jeg komme ind på min uddannelse ?
  • Jeg har nogle spørgsmål-?

    Forumindlæg
    Har nogen været til gymnasiets optagelses prøven sidste år eller i det hele taget har være til optagelsesprøven, som kan fortælle lidt at hvordan det forgår?? Altså jeg ved godt det er mundtligt men giver de også nogle opg feks. i matematik at man skal løse eller hva??
  • Heej

    Forumindlæg
    Heej, jeg er ny her og jeg vil gerne have lidt hjælp til matematik især til ligninger! når men, mit lille spørgersmål er : -5x+7+3=3(-2x+5) Pleaz svar miig. sig også hvordan du gør., skriv hele resultatet ned :D
  • Mangler du hjælp?

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet lidt herinde, og der er tydeligvis mange der kæmper med matematikken. Hvis du har brug for lektiehjælp udover denne side så tilbyder jeg privat lektiehjælp. Jeg er matematikstuderende og 27 år gammel. Bor i Lyngby, går på Uni i Kbh.
  • Procent

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en matematik aflevering. og aner ikke hvordan man gør. Opg. lyder følgende : Hvor mange procent af de samlede indtægter udgør ''driftilskudet''? også er der de tal som man skal bruge ovenover. Håber virkelig i kan hjælpe mig. -Linette
  • Keder du dig?

    Forumindlæg
    ... for hvis du gør, kan du så ikke kigge min matematik-blækregning igennem efter fejl og rettelser? Skriv bare en besked i dette indlæg om du vil, og og jeg sender en til din e-mail eller via studieportalens beskeder.
  • Pleaseeeee hjælp ... haster :?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg går i 8. klasse og jeg skal terminsprøve i matematik og dansk her i næste uge. Er der nogen der har nogle bud til, hvilke problemreginger jeg kommer til at få og hvilket dansk stilhæfte ? Er det ikke mest sandsynligt at jeg kommer op i dem fra 2009 ??
  • udlede differentialkvotient vha produktreglen

    Forumindlæg
    Hej matematikere Jeg er i gang med lave mine eksamensspørgsmål og der er så det her spørgsmål der lyder: Udled differential kvotienten for x^3 ud fra produktreglen. Kan nogen hjælpe mig så jeg kan komme i gang. har udledt x^2 med tre-trinsreglen... please.....????????
  • Eksponentielle udviklinger

    Forumindlæg
    Jeg har en eksponentiel opgave for, hvor jeg skal forklare hvilken forskrift der passer med hvilken graf - Jeg har fundet ud af det, MEN jeg ved bare ikke hvordan det skal forklares (det er mundtlig matematik opgave) - Jeg har vædhæftet opgaven som et dokument
  • Monotoni i en eksponential funktion?

    Forumindlæg
    Heeeej! Jeg har virkelig brug for hjælp til en vild matematik opgave! Jeg har en aflevering om eksponentielle funktioner, og én af de opgaver jeg skal lave hedder bare: "Monotoni: voksende og aftagende eksponentialfunktion" Hvad skal jeg gøre?
  • Xsamenshjælp!

    Forumindlæg
    hej alle. der mange forskellige anbefalinger fra folk på siden men er der nogle der kan hjælpe mig med at finde steder hvor man kan få hjælp op mod eksamen til matematik A og er ligeglad med om det koster penge for skal bare bestå den eksamen for en hver pris!?? SP
  • 2% vækst

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en SRO opgave. Det er i matematik og samfundsfag, en der evt. vil hjælpe mig? Hvordan kan der sikres en vækst på over 2%, hvis der er tale om en lille åben økonomi? Der kan evt. tages udgangspunkt i de økonomiske styringinstrumenter.
  • kvadratrod

    Forumindlæg
    Jeg skal op i matematik imorgen, og har de sidste par dage øvet mig lige fra ligninger til renter. Jeg er nået til noget omkring kvadratrod, og vil derfor gerne spørge om der nogen, som måske vil hjælpe mig med at svare på denne her: 9 x a2 (helst uden lommeregner)
  • Hjælp til løsning af andengradsligniner

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og er i gang med at skal forklare hvordan man løser en andengradsligning uden b-led. Det der står i min bog forstår jeg ikke rigtigt :) Jeg er 1. års elev på HHX og har kun matematik på c-niveau indtil videre :)
  • Formel for en funktion !

    Forumindlæg
    Matematik: Folkeskolens afgangsprøve. En pyramide laves af centicubes. lag 1 (fra toppen) giver 1 terning lag 2 giver 9 terninger lag 3 giver 25 terninger osv. Hvordan skrives det som en funktion. JH