Søgning på: engelsk skriftlig eksamen hf. Resultater: 19941 til 19960 af 60879
-
Karaktergivning
ForumindlægJeg kom i forbindelse med vores første karakterblad her på mit gymnasium til at tænke på, hvilket grundlag karaktererne bygger på. I de skriftlige afleveringer er det mig bekendt logisk nok gennemsnittet af ens afleveringer, der afgør hvilken karakter man får. De mundtlige karakterer er jeg dog l... -
Martin Luther King dispostion
ForumindlægHej :) Jeg skal op til mundtlig eksamen i engelsk i år. Mit emne er Martin Luther King. Er der nogen der har forslag til dispostionen? På forhånd tak :) -
råd
Forumindlæghej jeg har Eng på A-niveau....er der nogen der har gode ideer/råd til hvordan man kan forberede sig til mundtlige eksame -
Hjælp til basal oversættelse
ForumindlægHej gutter! På normalvis ville jeg ikke spørge, men jeg sidder og skriver opgave om den Amerikanske våbenlov, herunder også den 2. Amendment. Jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal oversætte den til dansk, eller lade den være på engelsk? Og i så fald, hvordan filan skal jeg helt præcist overrsætte... -
Hvad er en lignelse, m.m. (Religion)
ForumindlægHvad er en lignelse, og hvilke andre slags tekster kan man møde, til en religions eksamen. -
TOEFL - repeatable?
ForumindlægHvis man lavede rod i den, i en TOELF (Test of English as a Foreign Language) er den så gentagelig, hvis man gennemgår kurser? Skal ta' den test, når jeg går ud af gymnasiet. -
En god analyse og fortolkning
ForumindlægHej alle fra SP, Jeg skal op til Engelsk B mundlig eksamen på mandag. Af den grund ville jeg gerne have lidt tip omkring hvordan man laver en god analyse og fortolkning, hvilket elementer er vigtige at tage med osv. Jeg ved at det lyder som et dumt spørgsmål, men på en eller anden måde formår ... -
UCAS ansoegning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder i disse dag med min Ucas ansoegning, men jeg bliver ved med at ramme ind i begreber og krav, som jeg har svart ved at konvertere til danske termer (ved nogle ting er dette dog ogsaa unoedvendigt). F.eks. udfylder jeg pt. min uddannelseshistorik og alllerede her er jeg i tvi... -
At perspektivere?
ForumindlægHej gutter (: jeg kom lige til at tænke på - man skal jo perspektivere til andre tekster når man er til f.eks engelsk eksamen som jeg skal i morgen, men hvad hedder "at perspektivere" på engelsk? :b Hvis jeg nu vil sige: "dette kan perspektiveres til...." (: -
Disposition
ForumindlægJeg skal op til FSA i dansk imorgen.Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan en disposition til denne eksamen kunne se ud. Altså i engelsk er det jo let nok - lytteøvelse, læsetekst, perspektivering. Men dansk? Dér er jeg helt i tvivl. -
Sygeeksamen
ForumindlægJeg tog op til matematik årsprøve idag, den jeg får kommer til og tælle 1/3 af min matematik årskarakter når det hele er omme.Tilfældet var imorges da jeg kom at det slud regnede da jeg cyklede ned til skolen, og da jeg kom ind var mit tøj helt gennemblødt, jeg gjorde mig dog klar og begyndte på ... -
Mundtlig mat B på gym
ForumindlægHey hey!Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag. (B niveau på gym)Jeg tænkte på, om nogen har nogle eksempler på, hvad man kan trække? Vi har haft noget generelt på klassen, men kan ikke helt finde ud af om man bare får et emne, fx "linjen og cirklen" og så skal udlede noget derfra, ... -
Mat 8 Test
ForumindlægHej jeg skal op til en mat 8 test imorgen.Er der har været op til før. Vil gerne gerne være klar til testen imorgen -
Antal mdt. eksamener?
ForumindlægHvor mange mdt. eksamener skal man op i i 2g? Jeg har ikke været op i nogen mdt. eksamener i 1g, så kan det passe jeg skal op i tre mdt. eksamener i år? -
Karaktergennemsnit
ForumindlægSpørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8? -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægJeg går i gymnasiet, og kunne godt tænke mig at udregne mit nuværende eksamensgennemsnit. Jeg fandt et udmærket excelark her: http://www.solroed-gym.dk/udregnsnit.htm ...men jeg ved ikke, om den er up-to-date. Tæller C-niveau-fag stadig for 0,5, B-niveau for 0,75 og A-niveau for 1? Mvh -
Beregning af gennemsnit
ForumindlægHej hejNår man skal beregne sit gennemsnit for sin studentereksamen, hvordan gør man så helt præcis?Hvis man fx har fået karaktererne:Årskarakter:Dansk: 11Matematik: 10Engelsk: 9Eksamenskarakter:Dansk: 10Matematik: 11Skal man så ikke regne gennemsnittet af årskaraktererne, og gennemsnittet af eks... -
Hjælp?
ForumindlægEn der kan hjælpe? -
Forskelle og fordomme mellem HHX og STX
ForumindlægHej. Vi er igang med at lave et projekt i engelsk for at finde ud af mere om subkulturen danske unge har i henholdsvis HHX og STX. Hvis i har nogle svar på spørgsmålene ku det være nice ;) ALLE må svare. Gerne også nogle der ikke går i enten HHX eller STX. Det skal lige siges at vi er en grup...
