Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19941 til 19960 af 153151
-
polterabend
Forumindlæghvad ville I umiddelbart tro var hovedtemaet i Polterabend skrevet af jan sonnergaard (jeg har tjekket opgaverne på siden og jeg synes ikke rigtigt de kommer ind på hovedtemaet)jeg ville mene at "mennesket er underlagt en højere magt"men det er ikke rigtigt et tema i sig selv.... -
Palæstina og Israel konflikten
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en opgave om emnet, men mangler lige prikket over i'et... Jeg skal bare stille jer nogen spørgsmål om konflikten, hvis side i er på, hvorfor og hvordan i er blevet overbevist om hvem der har retten på sin side og så kan vi jo diskuter det.... -
Coca cola
ForumindlægHej. Er der nogen der har skrevet noget om coca cola? Da jeg skal skrive en opgave om coca cola, også skal bruger mange forskellige oplysninger. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Berliner Chat - hjælp
ForumindlægHej. - er der nogle der har lavet en opgave omkring teksten Berliner Chat (af Marcus Brühl ,,Berlin von Wort zu Ort, Gyldendal 2007") Det vil hjælpe en del. Tak :) -
Havet - noget som ikke er naturvidenskabeligt?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er ude at svømme i forhold til årets AT-emne. Det sker, fordi jeg simpelthen ikke har lyst til at inddrage et naturvideskabeligt fag i AT. Jeg leder derfor efter sager, der kan belyses af dansk, engelsk, samfundsfag og historie. Nogen med nogle gode idéer? Jeg er ikk... -
Hjælp til metode
ForumindlægHej Jeg står og mangler hjælp, da jeg skal til eksamen i AT på fredag.. jeg har jo afleveret min synopsis og min vejleder har sagt til mig, at jeg skal få styr på min metode, fordi hun siger den er forkert.. jeg synes det er meget svært og vil høre om der er nogen der har lyst til at hjælpe... -
Gode råd søges..
ForumindlægJeg skal op i historie på tirsdag d. 16. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal forberede mig.. nogle der har nogle gode råd? Håber virkelig der er nogle der har nogle gode råd. (: -
AT Islamisk Stats brug af kommunikation via de sociale medier
ForumindlægJeg i disse dage ledet efter et emne jeg kunne skrive om i min AT vores hovede emne er Kommunikation. Jeg så her på studieportalen, at der var en der havde taget et emne om islamisk states brug af kommunikation via de sociale medier hvilket jeg fandt intresant, så derfor har jeg også valgt det J... -
studieretningsopgave, emnevalg
ForumindlægJeg har et problem med at få mine lærer til at foreslå nogle emner til en studieretningsopgave med fagene samfundsfag-historie eller samfundsfag-dansk. Mine forslag indtil videre har været at lave noget omkring den kolde krig i samf og hist, eller noget om amish folket eller i dansk noget med fil... -
Black Beayty.
ForumindlægJeg har læst historien Black Beayty af Anna Sewell i engelsk, og nu skal vi svare på 2 spørgsmål til som skal afleveres imorgen, hvor vi får karakter for det vi har skrevet, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive /: Så hvis du har læst historien Black Beauty ville det være en stor hjælp hvi... -
Essay: "Kansas"
ForumindlægHej, nu er jeg virkelig på skideren!! Det drejer sig om et essay. Novellen er amerikansk og hedder Kansas. Der står i opgaveformuleringen, at man bare skal skrive et essay, men der ikke nogle specifikke spørgsmål/pinde, der skal besvares, og jeg er fuldstændig blank. Kort fortalt handler historie... -
Sandsynlighedsregning UNI
ForumindlægHej sp jeg har vedhæftet en opgave: Er det korrekt svaret i denne opgave er 1/4? -
er det letter at være dreng eller pige
ForumindlægJeg har fået et problem jeg skal skrive en dansk stil om det er lettere at være dreng end pige?Om drenge har det lettere?Om piger har det lettere?Hvorfor mener du det? -
Det haster virkeligt! Aflevering i morgen
ForumindlægGodaften Jeg skal aflevere et essay, som jeg tilfældigvis ikke kan komme videre med, så ville høre om nogle af jer magtede at læste det? Jeg mangler stadig en del ;o) Mvh Maria -
eksamen sidste år..
ForumindlægHej..nogen som var oppe i dansk sidste år? og som kan huske hvilke stilemner i kom op i? -
Integrale
ForumindlægHvordan kan man beregne arealet begrænset af grafen for x^2 og y=3og hvordan kan man gøre det uden brug af integrale -
Sten - Godt bud
ForumindlægHvorfor skal man lave en Raport om sten? Hvad kunne være brugbart ved dette? Hvad vil jeg finde ud af?Nogle gode bud? -
Tema i teksten monster under the bed
ForumindlægHej jeg sidder og skal aflevere en analyse af novellen "monster under the bed" I analysen skal jeg forklare hvad temaet er, men jeg har svært ved at komme på noget godt - det eneste jeg er kommet op med er frygt Håber i kan hjælpe eller inspirere :) Tak på forhånd -
Refleksion
ForumindlægHej Jeg skal reflektere et eventyr, men ved ikke hvordan man gør. Så jeg ville gerne have et eksempel på reflektion. Er der nogen der kan reflektere et eventyr fx. den grimme ælling eller et andet kendt eventyr, sådan så jeg har en ide om hvordan man gør. PÅ FORHÅND TAK!! :D -
Ved i om srp bliver lavet om i år?
ForumindlægVed i om srp bliver lavet om i år? Eller bliver den uændret og forbliver som den var her i "2008"?(altså at man skal vælge 2-3 fag og et emne, og at man også skal skrive et lille resumé på engelsk???)
