Engelsk

Tema i teksten monster under the bed

22. november 2016 af vicallesen (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej jeg sidder og skal aflevere en analyse af novellen "monster under the bed"

I analysen skal jeg forklare hvad temaet er, men jeg har svært ved at komme på noget godt - det eneste jeg er kommet op med er frygt

Håber i kan hjælpe eller inspirere :) 

Tak på forhånd 


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#0

Hvad er der i vejen med temaet "frygt" ? Kom med dine analysepunkter og iagttagelser. Så er det nemmere (for os, der ikke har læst novellen) at hjælpe dig videre og komme med forslag / inputs.


Svar #2
22. november 2016 af vicallesen (Slettet)

Historien er på engelsk og foregår primært på Waterloo station. Novellen handler om en dreng ved navn Eddie, der tager på en tur til London. Hans mor ved ikke han er taget afsted. Han er taget afsted for at se hvordan den virkelige verden er, for hans mor lader ham ikke se den. Moren har en psykisksygdom i form af angst. Hun er bange for at Eddie skal elske nogle højere end hende, derfor henrettede hun Eddies hund. Eddie har også slået op med sin kæreste pga. Hans mors angst. Eddies far blev syg af at passe på moren. Eddie er blevet faren. Eddie sætter sig på Waterloo station - han har købt hans mors yndlings kager, til fødselsdagen. En fremmed dame sætter sig ved siden af Eddie. Eddie og den fremmede dame har en samtale. Eddie fortæller om sit liv og om hans mor. Damen kan relatere til Eddie, da hendes bror engang løb væk. Damen stiger på et tog. Eddie får en åbenbaring og begynder at tænke på da han var mindre og man troede på "monsteret under sengen" (man kan ikke se monsteret. Han har været bange for monsteret under sengen. Han lagde sig  under sengen for at bryde frygten - viser selvom det er farligt klarer han det) Eddie vil bryde dte dårlige mønster derfor forlader Eddie stationen.

lige et lille resume - kort fortalt bryder Eddie med sin angst han har fået fra hans opvækst gennem hans mor, moren styrer alt i hans liv - dette vil han gerne bryde

opgaven er at lave et five body paragraph, derfor er hele analysen på engelsk :)

Håber det er nok til at du kan hjælpe!


Brugbart svar (1)

Svar #3
22. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#2

Kigger nærmere på det, når jeg kommer hjem.
Umiddelbart har du følgende stikord at gruble over: frygt, angst (de er ikke ensbetydende, dvs. betyder ikke det samme), Eddie = faren (ifølge dit resumé); følg evt. denne iagttagelse. Med andre ord: gå i dybden med den, og argumentér for dette.


Svar #4
22. november 2016 af vicallesen (Slettet)

Tak, du fik mig igang igen! 


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#4

You are welcome, darling. Feel free to ask anytime. :-) By the way, I should be home in about 3-4 hours so I will be able to help later, should the need arise.
If you need inspiration, look up the words "fear" and "anxiety" in Oxford's Advanced Learner's Dictionary and I am positive you will be able to find a good angle (a hint: use your knowledge about semantics).


Brugbart svar (0)

Svar #6
04. december 2018 af nadia8700

Må jeg få analysen haha sidder selv med opgaven nu og kunne godt bruge noget inspiration


Skriv et svar til: Tema i teksten monster under the bed

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.