Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Vareforbrug

10. maj 2011 af anne147b (Slettet) - Niveau: C-niveau

Spørgsmålet lyder: forklar hvad der kan gøre vareforbruget mindre? mangler nogle eksempler med lidt redegørelse til hvorfor. jeg kan virkelig ikke finde en forklaring til dette spørgsmål, håber i vil hjælpe mig på forhånd tak :)


Brugbart svar (3)

Svar #1
10. maj 2011 af emul0c

Well.. det er der vel flere ting der kan gøre; f.eks. ved at sælge mindre (mindre omsætning) = mindre vareforbrug. Eller f.eks. optimering af vareforbruget.


Svar #2
10. maj 2011 af anne147b (Slettet)

det var også min tanke, men tænker bare der må vel være andet der også kan påvirke det??


Brugbart svar (3)

Svar #3
10. maj 2011 af emul0c

Prøv at stille det helt simplificeret op:

Du sælger bananer i din butik; det er det eneste du sælger. Bananerne køber du på grønttorvet (som i eksemplet er det eneste sted man kan købe bananer). Disse bananer køber du for 2 kroner stykket og sælger for 3 kroner.

Kan du her gøre dit vareforbrug mindre? Du skal bruge en banan for at kunne sælge den videre - du kan ikke bare udskifte det med et æble eller lign.


Givet at der findes mange levarandører, så kan man gøre sit vareforbrug mindst ved at vælge den billigste.

Indgik bananerne f.eks. i produktion, så kunne man måske finde metoder hvorpå man udnyttede bananen bedre (= optimering).

Ellers ser jeg ikke så mange andre muligheder.


Svar #4
10. maj 2011 af anne147b (Slettet)

mange tak :)


Skriv et svar til: Vareforbrug

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.