Matematik

Wordmat - eksponentiel notation

21. januar 2014 af Brusebad

Hej studieportalen. Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har lige downloadet wordmat  og i den forbindelse stødt på noget underligt:

Når jeg får et resultat angivet med eksponentiel notation, selv med tal uden decimaler, kommer der et ≈ tegn i stedet for et = tegn

Jeg har f.eks. skrevet følgende ind i wordmat 

og bedt om en udregning, jeg får så: 

Umiddelbart vil jeg mene at wordmat skriver det matematisk forkert op, men jeg kan jo tage fejl. Hvis der er nogen der har kendskab til wordmat vil det derfor være fedt, hvis nogen kunne fortælle mig hvordan jeg ændrer det, eller alternativt forklare hvorfor jeg ikke ønsker det ændret (hvorfor det er matematisk korrekt).


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. januar 2014 af SuneChr

Vedhæftet fil:SP 2101140117.PNG

Svar #2
21. januar 2014 af Brusebad

Tak for dit svar. Ja det er rigtig nok, men hvis man vælger at facit kun skal vises som eksakt værdi, så får jeg kun den første del med altså

 

og ikke den sidste del hvor tallet står med eksponentiel notation. Vælger jeg til gengæld både "eksakt værdi" og "videnskabelig notation" får jeg mit ønskede lighedstegn og den eksponentielle notation dvs:

Så det er sådan set løst.

Det undrer mig nu alligevel at den eksponentielle notation, hvor der ingen afrunding er fundet sted, ikke altid betragtes som en eksakt løsning.


Skriv et svar til: Wordmat - eksponentiel notation

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.