Almen studieforberedelse (AT)

Hjælp til problemstillinger i Historie A og Samfundsfag B!

25. marts 2014 af ditte3110 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej! 

Jeg sidder og skal skrive AT og kunne godt bruge noget respons og nogle idéer. 

Overemnet er "Mad og Mennesker" og mine fag er historie A og samfundsfag B.

Problemformulering: "Hvordan afspejles samfundsudviklingen i danskernes madvaner?"

Problemstillinger:

1. Hvilken udvikling er der sket fødevareproduktionen og danskernes madvaner fra begyndelsen i 1850’erne, til de moderne tider i 1950’erne og frem til det senmoderne samfund i dag?

(Min første problemstilling havde jeg tænkt som værende redegørende, og her ville jeg benytte mig af historie)

2. Hvilke faktorer spiller ind, når vi som forbrugere skal vælge, hvad vi spiser? 

(Min anden problemstilling havde jeg tænkt som værende analyserende, og her havde jeg tænkt mig at bruge samfundsfag fx Minerva-modellen). 

3. ?? (Er jeg endnu ikke kommet frem til.) 

Men passer de med min problemformulering? Skal de omformuleres? Hvordan kunne min diskuterende problemstilling evt. se ud? 

Tak på forhånd! :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. marts 2014 af Agrobiologi (Slettet)

De passer skam fint med din problemformulering, og det trejde punkt kunne jo fx være, hvilke betydning har danskerne valg af fødevareprodukter for landbruget, landskabet, miljøet og det globale marked.

Dog vil det trejde punkt nok blive det største og mest tidskrævende, men også det punkt, hvor du rigtigt vil komme til, at beskæftige dig med de problemstillinger som samfundet og landbruget står over for den dag idag.

Hvis du har brug for noget litteratur i forhold til landbrugets udvikling og hvordan landbruget hænger sammen den dag i dag, så kan jeg skam også godt være behjæleplig der.


Skriv et svar til: Hjælp til problemstillinger i Historie A og Samfundsfag B!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.