Dansk

Essay

28. marts 2014 af Mobbi1999 (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hej Studieportalen,

Jeg har skrevet et Essay om bogen Intet, og den citater.

Håber i kan give noget feedback på den, (meget gerne noget jeg kan forbedre mig til osv.)

*Sendes over privat besked eller mail*

Tak,


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. marts 2014 af bjerg11 (Slettet)

 - Mobbi1999 

Du sender på denne emil: [email protected] 

Jeg vil tage et kig på den. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. april 2014 af bjerg11 (Slettet)

Tja, jeg har læst dit Essay, og jeg må ærlig sige, at du har ramt genren meget fint. Der var nogle stavefejl og nogen rettelser i din tekst: 

l.   Netop, at vi skal have så få år at leve frit i gør, at livet skal værdsættes

ll.   Derfor er det vigtigt, at vi mennesker prioriterer

lll.  Ville de år, jeg har spillet bold ved de høje basketballkurve ikke være sjovt (morskab?)

llll. 
Ville de år, jeg har kastet med sæbe, da jeg stod og gjorde rent med min far, ikke være år, jeg har moret mig i?


Måske er der flere kommaer fejl i teksten, har ikke læst den helt igennem, men det kan du gøre. Du skriver til sidst, at du er uenig med personen, Pierre Anthon, men det må du gerne skrive ( jeg er ikke enig med Pierre Anthon, fordi ville så.....) så læseren vil forstå at de tidspunkter i dit liv ikke er ligegyldige. Det er bare en lille bemærkning, som du selv må forholde dig til, men alt i alt en meget fin stil. 


Svar #3
03. april 2014 af Mobbi1999 (Slettet)

Hvad ville du give den som karakter hvis du var lærer? :D


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. april 2014 af bjerg11 (Slettet)

Nu er jeg ikke af den profession, men har faktisk ikke helt forstand på det, men dog vil jeg gerne skyde et tal. 

Når en stil er ramt genren meget godt, og der næsten ikke mange stavefejl, så ligger den et område over middelområdet. Det vil sige 7-10. "Men hvis jeg var den altafgørende person til at bedømme, så vil jeg give et passende 10-tal, men ikke mere". 

Jeg vil gerne spørge: " Har du brugt internettet til inspiration til din stil?"


Svar #5
04. april 2014 af Mobbi1999 (Slettet)

Nej, det har jeg ikke. Hvad skal jeg gøre for at toppe et 12-tal?


Brugbart svar (0)

Svar #6
04. april 2014 af bjerg11 (Slettet)

Tja, jeg fik stilen med helt anden skrifttype og størrelse på den email, du sendte mig. De stavefejl skal rettes  i teksten, har ikke selv gjordt det i hele teksen. Du skal skrive det, som jeg tilfløj i svar#2. Du skal dele din tekst ind i flere afsnit, så det passer til teksten. Du må gerne selv justere i teksten, for du skal ikke kun have fra et perpektiv ( men fra mange flere). 

Du skal tænke på at et 12 får man altså ikke, hvis ikke man har et flot layout*

Går du i 8.klasse ? 


Svar #7
05. april 2014 af Mobbi1999 (Slettet)

Ja,


Svar #8
05. april 2014 af Mobbi1999 (Slettet)

Jeg sendte min opgave fra google docs 


Skriv et svar til: Essay

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.