LaTeX

Error - Reference i LaTeX

01. april 2014 af Dising (Slettet)

Hej Eksperter,

Jeg er igang med at skrive projektrapport, og er så småt ved at forstå LaTeX, men det har dog sine uklarheder. 

Min rapport er delt op i en Main fil. hvor jeg kobler alle mine "subfiles" til.

Mit problem består i, at jeg ikke kan referere til en figur eller tabel, og ved ikke hvordan fejlen skal laves. Der kommer somsådan ikke nogen fejl, når jeg kompiler, men i pdf'en er der ingen ting vist.

Dette er fx. et billede jeg har indsat:

\begin{figure}[H]
\centering
\includegraphics[scale=0.6]{../../../Billeder/Horeskader/statestik.jpg}
\caption{Det gennemsnitlige støjniveaus interval, fordelt på en arbejdsdag for en række forskellige brancher. (armoni.dk/sites/default/files/Armoni\_Fildeling/files/Public/Sygdomme\_i\_ore/stoejbetinget\_hoeretab.pdf (25.03.2014))}
\label{fig:statestik}
\end{figure}

og bruger dette til at referer med:

\ref{fig:statestik}

nogen som kan hjælpe mig ?


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. april 2014 af daleif (Slettet)

(1) lær nu at bruge floats ortdentligt i stedet for dette pjat med [H]

(2) En sniplet som dette hjælper ikke ret meget når vi skal forsøge at hjælpe sig. (a) erstat billedet med \rule{5cm}{5cm} (vi har jo ikke dit billede) og (b) lav et fuldt minimalt eksempel, i.e. med preamble etc som vi kan kopiere (uden at skulle tilføje noget) og køre på vore systemer.

Præcist hvad mener du med "Der kommer somsådan ikke nogen fejl, når jeg kompiler, men i pdf'en er der ingen ting vist." er det ikke noget billede eller er der ikke nogen reference?

(3) Det er nok en bedre ide at du laver en underfolder til dine figurer i stedet for at bruge "../....." syntaks. Nogle systemer anser dette som en sikkerhedsrisiko.

(4) Det er ikke nogen videre god ide at bruge scale til at skalere med. Du ved jo ikke på forhånd hvor står figuren er. Bedre at anvende fx width=0.8\textwidth, så reskaleres figuren også hvis du senere vælger at skifte marginer.


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. april 2014 af janusvm

Referencer bliver ikke ført ind i pdf'en, hvis du kun kører PDFLaTeX.

For at få det til at virke skal du køre PDFLaTeX > BibTeX > PDFLaTeX x 2 (I TeXMaker: F6 > F11 > F6 > F6).


Skriv et svar til: Error - Reference i LaTeX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.