Tysk

oversæt

01. april 2014 af HejCeline (Slettet) - Niveau: B-niveau

Nogle der super hurtigt lige kan oversætte følgende danske tekst til tysk for mig?

"I naturvidenskab hørte de for første gang om Holocaust. Han blev meget chokeret over, at de første gang høre om dette som 15-årige.

Herudover lavede de nogle grammatiske øvelser, som han havde lavet for 2 år siden. I det hele taget er deres undervisningsniveau meget lavere end i Østrig. Han følte, at han blev nødt til, at læse ved siden af skolen, for ikke at komme bagefter når han kommer hjem igen.

Han spurgte sin værtsmor, som selv er lærer, hvordan Sverige ligger i forhold til PISA-undersøgelser. Resultatet er langt fra, hvad han havde forventet af Sverige.

Vedhæftet artiklen er et billede af nogle resultater fra 2008 til 2012, hvor man kan se, hvordan Sverige er faldet og ligger lavere end Østrig.

Noget andet der er forskelligt fra Østrig, er elevernes forhold til lærerne. De er 'dus' og de samtaler i øjenhøjde. Læreren har høj autoritet, ikke pga. respekten, men tilliden.

De svenske skoler er meget ligesom de danske. Niveauet er ikke så højt og der er også et meget afslappet klima i klasseværelserne. Forholdet mellem lærer og elev kan meget godt sammenlignes med det danske. Lærerne har stor tillid til eleverne og samtaler foregår i øjenhøjde.

Undervisningen i Danmark er ikke så disciplineret. Det hænder at elever sidder på sociale medier og med musik i ørerne. Dette ser lærerne gennem fingre med. "

Tusind tak!

Mvh

En presset kvinde i nød!


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. april 2014 af Andersen11 (Slettet)

Hvor er din egen oversættelse? Studieportalen er ikke et gratis oversættebureau, men en hjælp til at komme videre med lektierne.


Svar #2
02. april 2014 af HejCeline (Slettet)

Jeg føler ikke for at oploade det jeg har skrevet, da det med det samme vil blive opdaget af mine lærer, da min aflevering kommer til at matche fuldstændig - Hvis du kan følge mig :)


Skriv et svar til: oversæt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.