Studievalg og videregående studie

Matematik-økonomi som HTX studerende

03. april 2014 af ShinobiNoKami (Slettet)

Hej SP

Vil jeg kunne studere Mat-øk som HTX'er, eller vil jeg mangle for mange af de økonomiske fag, som man har på HHX (virksomheds økonomi etc.)?


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. april 2014 af Andersen11 (Slettet)

Det må vel fremgå, hvilke fag der kræves for at blive optaget på studiet. Eventuelle manglende fag kan så bestås via gymnasiale suppleringskurser inden optagelsen på studiet.


Svar #2
03. april 2014 af ShinobiNoKami (Slettet)

#1

Det må vel fremgå, hvilke fag der kræves for at blive optaget på studiet. Eventuelle manglende fag kan så bestås via gymnasiale suppleringskurser inden optagelsen på studiet.

Jeg formulerede mig vist forkert. Jeg har de krævende fag for studiet; jeg spekulerede bare på, om jeg vil mangle baggrundsviden inden for det økonomiske aspekt af uddannelsen.


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. april 2014 af Hebi

Alle fag på HHX, har en økonomisk dimension - også de ikke-økonomiske fag som engelsk, så svaret er ja, du går klart glip af noget. Jeg forstår slet ikke hvorfor du vælger HTX, hvis din interesse er i økonomi? HHX og HTX er som nat og dag på det punkt.


Brugbart svar (2)

Svar #4
04. april 2014 af MaibritG

Svaret er, at du ikke går glip af noget. Alle introduceres til de økonomiske principper - uanset om de kommer fra HHX, STX, HTX, HF eller IB. Naturligvis kan HHX'erne have en fordel i starten, men på den anden side kan de også have tillagt sig nogle dårlige vaner ift. (mis)forståelsen af begreberne.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Matematik-økonomi som HTX studerende

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.