Dansk

dagbog over belgien

10. april 2014 af 120867Per (Slettet) - Niveau: 8. klasse

nogen der gidder at rette den

Dagbog Belgien

Helsingør mandag d. 31.3.2014

Omg jeg glæder mig så meget til denne tur det bliver bare så sjovt. J

Jeg stod op klokken 5.30 men havde næsten ikke sovet. Jeg pakkede det sidste sammen og gjorde mig klar. Jeg blev kørt over på skolen halv 7.

Vi tog bussen kl.7 på Snekkerstenskolen. Jeg synes at vores bus var alt for stor til vores lille klasse, men det var jo dejligt. Vi havde en masse plads til alt vores ting så det var jo dejligt. Jeg fik en plads bag i sammen med de andre drenge. Vi kørte direkte ned til rødbyhavn hvor vi tog færgen ca. kl.9,30 til Tyskland.

Vi tog et stop cirka vær anden time, hvor vi kunne få strakt vores ben. Jeg synes at det var dårligt at man skulle betale for at gå på toilettet. Men når man skal skal man jo.

Vi ankom til vores hotel ca. kl. 20:30 det var dejligt at vi var der før kl.23. jeg fik mit værelser. Jeg skulle bo sammen med alle drenge på værelse 205, det var et 6 persons værelse. Det var lidt nederen at der var så varmt på værelset, men vi klarede os. Vi gik i seng klokken 23 men jeg sov først kl. 1 godnat.

Bruxelles tirsdag d.1.4.2014

Fuck hvor var det varmt, jeg har næsten ikke sovet i nat pga. varmen i vores værelse. Jeg vågnede kl. 7 hvor jeg gik i bad, det var meget dejligt med en morgen bad. Da jeg var færdig gik jeg ind og vækkede Philip, men han gad ikke at stå op så jeg trak gardinerne fra. Så vågende alle de andre vi fik tøj på og gik ned og spiste morgenmad. Vi fik franskbrød, med en masse tilbehør det smagte meget godt.

Bussen kom og hentede os, vi kørte hen til parlamentet. Det tog lang tid men jeg overlevede, da vi kom hen til parlamentet mødte vi lottes søn. som ville vise os rundt ved parlamenteret. Da han var færdig sagde vi farvel.

Vi gik inden for hvor vi skulle igennem en masse sikkerhed det gik fint. Undtagen jens blev taget med en lommekniv i sin taske. Da han havde fået løst sit lille problem kom der en mand og hentede os. Han førte os op til en sal hvor folk sad og stemte om ting i EU. Det var noget at det fedeste jeg nogen sinde har oplevet, da vi var færdige gi vi ind i et rum vor lottes mand kom. Han fortalte os en masse ting om parlamentet hvor han arbejde, det var meget sjovt at få et indblik i hans job, da han var færdig gik vi ned for at spise. Jeg fik det klammeste mad jeg nogen sinde har fået, så jeg spiste ikke noget. Da vi var færdige, kom lottes mand og hentede os. Vi tog elevatoren op til 6 hvor der var en plads udenfor. Der var en god udsigt der oppe fra, man kunne se meget af Bruxelles. Det var fedt da vi var færdige med at tag billeder gik vi ned og tog elevatoren til stuen. Der sad vi så lidt og ventede på at hele klassen skulle komme ned fra toppen. Så gik vi hen til Parlamentariummet vor vi fik en iPods som vi skulle bruge på vores til at høre forskellige ting. Jeg fik en masse at vide om EU's historie, det var meget sjovt i hver gang de fortalte noget. Men det var kedeligt når vi selv skulle læsse. Da vi var færdige skulle vi hen og se triumfbuen den var virkelig stor og meget flot. Det var Mega sejt at der gik en motorvej under den, og der var en masse blomster over det hele. Vi gik hen til vores bus, hvor vores venlig chauffør som hed rene sad. Han kørte os tilbage til hotellet. Hvor vi fik noget tid for os selv, jeg sad ude på gangen og snakkede. Da klokken var tæt på 19 gik jeg nedunder og spiste med de andre for klassen. Jeg startede med at spise noget brød med ost også noget ris med kylling og til sidst en slasks tærte. Da vi var færdig skulle vi ud og gå en tur. Det var dejligt vejr udenfor, vi fik set de forskellige steder af byen. Da vi havde gået i et stykke tid kunne vi ikke finde tilbage til hotellet, så lotte var nød til og spørge nogen om vej, og de hjalp os vi fandt hotellet til sidst. Vi skulle være på vores værelser kl. 23 så vi gik i seng. Men jeg sov først ved 1 tiden, vi sad bare og snakkede.  godnat

Bruxelles onsdag d.2.4.2014

Ej hvor var det en dejlig nat, det var dejligt koldt. Jeg stod op da mit vækkeur ringede kl 7, puha det var tidligt. Jeg stod op og gik i bad, da jeg var færdig med at tæge bad gik jeg ind og vækkede de andre. De virkede meget trætte, da vi alle havde børsted tænder og været i bad, gik vi ned i lobbyen for at spise morgenmad. Morgenmaden var den sammen som i går så den var jo fin nok. Bussen kom og hentede os og den kørte os til Atonium, da vi ankom var det noget at det sejeste og største jeg nogen sinde havde set, den var virkelig høj. Jeg fik en billet og jeg gik ind da vi havde afleveret vores billet skulle vi med elevatoren hele vejen op til toppen. Det gik sindssygt hurtig. Jeg har aldrig oplevet noget lignede, jeg fik propper i ørene. Da vi var kommet helt op i toppen var der den fedeste udsigt over Bruxelles. Jeg fik taget nogen gode billeder oppe fra toppen. Da vi skulle ned skulle tog vi elevatoren det var fedt. Vi gik der op igen med trapper det var hårdt. Da vi skulle ned igen skulle vi ned med seje rulletrapper. Det var den længste rulletrappe jeg nogen sinde havde set. Hvis man faldt ned af den døde man, det var så sindssygt. Da jeg endelig kom ned fra tårnet gik vi udenfor. Det var de perfekte vejr solen skinnede og det var varmt. Da vi alle var færdige gik vi over til bussen som kørte os til mini Europa. Det var virkelig sejt, der var alle mulige turistattraktioner fra forskellige steder i Europa. Jeg fik taget billeder af det hele så jeg var glad. Man kunne se Trelleborg fra Danmark og Big ben fra London. Og det hele var i mini udgave. Vi fik mad ved mini Europa. det var en kedeligt burger som ikke smagte så godt. Men den kunne da spises og dertil var der pomfritter. Da jeg var færdig gik jeg over i gave boden sammen med de andre drenge. Da var mange fede ting, men jeg købte ikke noget. Men det gjorde de andre. Da vi var færdige kom bussen og hentede os. Han kørte os til justitspaladset hvor vi sammen gik ned til Manneken Pis. Det var lige det jeg havde regnet med. så det var jo fint nok. Jeg var også inde og købe chokolade, da det var billigt. Og det smagte godt. Da jeg var færdig med at købe chokolade. Købte jeg en vaffel med Nutella og banner den smagte fint nok. Men det var ikke lige det jeg havde regnet med. men den kom da ned. da vi var færdige forsatte vi ind til grand Place. Den var stor men ikke som jeg havde regnet. Med den var ikke lige så smuk som jeg havde troet. Vi fik lov til at få noget alene tid, hvor vi kunne gå rundt og kikke på butikker. William så et kaffe sted hvor han skulle ind og have noget kaffe. Det duftede helt vildt godt det bedste er duften af frisk kaffe. Da han var færdige gik vi bare rundt og kiggede på butikker. De andre havde lyst til at sætte sig ned men jeg skulle smage belgiske pomfritter. Da de andre satte sig ned gik jeg ud for at lede efter pomfritter sammen med William. Vi kunne ikke finde nogen steder så William spurgte en mand hvor der lå et fritter, han sagde at der var et lige over gaden. Vi løb der over og fik nogen virkelig gode pomfritter de var de bedste jeg nogen sinde har smagt.  Vi havde meget travlt fordi vi skulle mådes klokken 16 på grand Place og klokken var 5 i så vi løb tilbage til de andre. Og de stod og ventede på os vi gik videre hen til slagtergade. Hvor der var en masse fisk og der var en masse mennesker som sagde at vi skulle der ind og spise hos dem, vi gik over til en shopping gade hvor der var en masse butikker. Vi fik lov til at gå rundt selv og købe. jeg købte nogen små sodavand i Carrefour det var så seje og små da vi var færdige med at shoppe gik vi tilbage på hotellet hvor jeg sad i lobbyen sammen med Casper og Kristijan vi skulle da kl var 19 skulle vi spise i dag fik vi pasta med kødsovs det smagte fint og til dessert var der chokoladelade kage da vi var færdige med det skulle vi møde igen lidt senere vi skulle lave en quiz jeg kom på 3 pladsen sammen med nogen andre det var fint nok da vi var færdige med vores quiz gik vi op på vores værelser jeg satte mig ud på gangen sammen med nogen andre der kom så en masse englænder os satte sig ned sammen med os vi gav dem forskellige navne det var meget sjovt vi gik i seng da lotte kom op til os og sagde at vi skulle gå i seng vi gik i seng men drenge og jeg låg bare og snakkede jeg sov først ved 2 tiden.

Bruxelles torsdag d.3.4.2014

Kæft hvor har jeg sover dårligt har ondt i ryggen men og savener min egen seng nå men jeg gik i bad og vækkede de andre vi tog tøj på og gik ned og spiste morgenmad der var det sammen som der plejer at være bussen kom og hentede os og kørte os til løve hvor vi skulle være i dag da vi ankom til løven skulle vi gå ind til centrum hvor vi fik udleveret penge til mad vi skulle spørge noget fremmede det var svært men vi fik spurgt to da vi havde spurgt nogen skulle vi have noget at spise vi gik ind på et kebabsted hvor jeg fik en rullekebab den smagte ikke særlig godt men der var alt muligt klamt i den gulerødder, rød køl, løg og mayonnaise den smagte ikke særlig godt da vi var færdige gik vi rundt for at lede efter et sted hvor vi kunne få pomfritter vi fandt et sted men de var ikke  så gode som dem jeg fik i gå William skulle ind og havde en bog med Tintin det tog lang tid da han var færdig gik vi ind på pladsen hvor vi mødte de andre fra min klasse da vi havde været der lidt gik vi hen til den danske kirke den lignede ikke en kirke den mindede meget om stenhs kirke som jeg skal konfirmeres i der var to som tog i mod os det var nogen danser som der arbejde i kirken de holdte et foredrag som ikke var særlig spændende da de var færdige viste de os rundt i deres kirke da vi var færdige med rundvisning gik vi hen til bussen vi ankom til hotellet ved 15 tiden og vi blev enige med at vi skulle tage en tur ind til byen igen vi aftalte at vi skulle være der kl.16  da vi alle var klar til kl. 16 gik vi ind til byen hvor vi fik lov til at kikke på butikker jeg gik sammen med alle drenge vi gik hen til en chokolade butik hvor William skulle have noget mere chokolade da han var færdig gik vi videre vi kom til et sted hvor de lavede vafler det var nogen gode vafler med en masse is og flødeskum på det var godt vi gik videre da vi havde gået lidt skulle vi tilbage til vores samlings punkt igen vi gik tilbage til hotellet vor der var vi skulle spise aftes mad det smagte slet ikke godt det var noget kød med kartofler og sovs så jeg spiste noget brød i stedet det var fin nok til mig da var spist fik jeg 2 stykker chokoladelade kage de smagte meget bedre en i det jeg fik i går da vi havde spist gik jeg op og pakkede mine ting og lagde tøj klar til i morgen vi gik i seng men drenge fik en god ide at de skulle være oppe til så sent som overhovedet muligt da klokken var 3 gik faldt vi alle sammen i søvn

Bruxelles/Danmark fredag 5.4.2014

Den næste dag stod jeg op kl. 5 puha det var tideligt jeg gik i bad også vækkede jeg de andre da jeg havde fået tøj på pakkede jeg det sidste da jeg havde gjort det gik jeg nedunder i lobbyen hvor der var andre der sad vi gik ind og spiste morgenmad det var det sammen som de andre dage så kom bussen og vi skulle have alle vores ting nedunder igen da vi sad i bussen kom vi i tanke om at vi havde glemt alt slikken på værelset det var fucking irriterende da vi havde kørt ca. i 2 timer også stoppede vi da vi havde holdt en lille pause kørte vi igen vi stoppede ved en resteplads hvor der lå en McDonald’s hvor jeg fik frokost jeg fik en Big Mac med vaniljemilkshake da vi havde spist kørte vi igen vi holdt et par stop også kom vil til Rødby hvor vi tog færgen  jeg købte noget slik båden vippede meget så jeg fik det lidt dårligt vi satte os tilbage i bussen hvor vi fik en ny chauffør og han kørte os til vores skole hvor vores forældre ventede på os slut og tak for en god ferie 8.T og lærer

Skriv et svar til: dagbog over belgien

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.