Dansk

Catwalk af Jesper Wung-Sung

08. maj 2014 af maria97p (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hejsa:)

jeg skal jo til dansk eksamen om ikke så længe.

jeg trukket emnet selviscenesættelse og har udfra det valgt teksten catwalk af Jesper  Wung-Sung.

Jeg har snakket med min lærer om hvordan jeg skal analysere den, men jeg har meget svært ved bare at komme i gang med at lave et resumé, da det hele tiden bliver for langt.

jeg ville høre om der var nogen der havde læst teksten og om i ville give et lille resume?

samtidlig skal jeg også kunne forklarer hvad teksten har med selviscenesættelse at gøre og om de rigtig er mennesker eller dyr? om det er en fabel eller ej.

Er der nogle tekster, tv programmer osv. i syntes jeg kan perspektivere teksten til?

Jeg har valgt: paradise hotel, for lækker til love, Plastik af Mette thomsen (mener jeg der er)

Tusinde tak på forhånd! har virkelig brug for hjælp!! :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
11. maj 2014 af Noah98 (Slettet)

altså du kan måske perspektivere catwalk til en novelle der hedder "patienten" af Peter Seeberg - forresten en super god og fantastisk novelle. Resten ved jeg desvære ikke hjælpe dig med, men held og lykke... :)


Svar #2
11. maj 2014 af maria97p (Slettet)

Okay Tusinde tak!:))

Brugbart svar (0)

Svar #3
11. maj 2014 af Noah98 (Slettet)

:)


Brugbart svar (2)

Svar #4
21. maj 2014 af Lauraidri (Slettet)

Jeg har valgt et digt der hedder ''Hvem tør'' og valgt at perspektivere den til novellen Catwalk. Du kunne evt, vælge at perspektiverer til ''hvem tør'', de hænger rimelig godt sammen. :-) - Jeg har et resumé af catwalk, hvis det er


Svar #5
21. maj 2014 af maria97p (Slettet)

Olay tusinde tak! Hvem er digtet skrevet af?:) og du må meget gerne sende resuméet hvis du vil - kopiere det ikke, bare rolig . Har bare virkelig brug for noget inspiration:)

Brugbart svar (3)

Svar #6
22. maj 2014 af Lauraidri (Slettet)

Novellen handler om en pige ved navn Veronica. Hun har fået lavet pumaører, for at få opmærksomhed især fra lækre Leon. Hun er festens midtpunkt, indtil Polly kommer og stjæler opmærksomheden, med sin nye panterhale. Veronica bliver ked af det og søger trøst hos lækre Leon, men bliver afvist. Så bestemmer hun sig for at få antilopehove, så hun igen kan få alt opmærksomheden.

- Det var så lidt :) - Skriv, hvis du har andre spørgsmål


Svar #7
02. juni 2014 af maria97p (Slettet)

okay tusinde tak :) det er perfekt :)


Brugbart svar (0)

Svar #8
08. marts 2015 af cecilie2201

Man kan også perspektivere til "Kejserens nye klæder" af H.C. Andersen, og nutiden fx. os unge går meget op i tøj og mode, det gælder om at have det nyeste nye, dyreste og smarteste på. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #9
08. maj 2017 af avd0033

hvem er digtet "Hvem tør" skrevet af?


Skriv et svar til: Catwalk af Jesper Wung-Sung

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.