Engelsk

Fejltyper i eng b

22. maj 2014 af nejvelda - Niveau: B-niveau

Hej

Hvilke typiske fejlsætninger kommer der til eksamen i engelsk b i delprøve 1?

I hvert fald:

- Ordstilling

- kongruens

- forholdsord (præposition + that = fejl)

- ing-form

- adverbium/adjektiver (hvad der ligger sig til hvad osv.)

Er der mon flere fejltyper?

Mit problem er egentlig at, når jeg fx skal rette en fejl i en sætning, så kan jeg ikke se/finde fejlen? Har i nogen tips? Eller er det bare og have styr på ovenstående?

På forhånd tak!


Svar #1
22. maj 2014 af nejvelda

Og måske noget med fleretalsdannelse (eller hvad det hedder) fx hvor wife skal stå i fleretal så det bliver wives ?


Brugbart svar (1)

Svar #2
22. maj 2014 af MySoul (Slettet)

Du kan se de mest almindelige fejltyper herinde http://wildbilly.dk/engelsk/delproeve1.html


Brugbart svar (1)

Svar #3
22. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

Der kan være fejl af typen, hvor man skal vælge blandt flere ord på engelsk, der tilsyneladende udtales ens (there, their).

Eller hvor et ord på dansk kan have flere forskellige betydninger, der på engelsk dækkes af helt forskellige ord.

Der kan også være fejl af typen, hvor man skal kunne skelne mellem "to lie" og "to lay", hvilket du ser ud til at have problemer med på dansk "(hvad der lægger sig til hvad osv)".

"Eller er det bare at have styr på ovenstående?" En forudsætning for at have styr på grammatikken i et fremmedsprog er vel, at man har styr på grammatikken i sit modersmål.


Brugbart svar (1)

Svar #4
22. maj 2014 af MySoul (Slettet)

Hvis du har svært ved at finde fejlen i en sætning, skal du gå videre til den næste sætning, så du ikke sidder fast i den ene opgave. Du kan altid vende tilbage til de spørgsmål du ikke har besvaret, og så kan det være at du får øje på fejlen. 

Ellers er det en rigtig god ide at have styr på de forskellige fejltyper og deres beskrivelser. Du kan øve dig ved at kigge på tidligere eksamenssæt. :-)


Svar #5
22. maj 2014 af nejvelda

#2

Tak for linket ;)

#3

Hvem siger, at dansk er mit modersmål?

#4

Tror du det trækker meget ned, hvis man ikke for besvaret den første del, hvor man skal finde og rette fejlen i hvert sætning? Til den opgave, hvor man skal oversætte sætninger fra dansk til engelsk er der tit ord som jeg ikke kan oversætte pga. mit engelsk ordforråd er så dårlig.. det er jo nærmest hele delopgave 1 jeg problemer med -.-'

Ved i hvor meget delprøve 1 vægter?


Brugbart svar (1)

Svar #6
27. maj 2014 af Sarah0000 (Slettet)

Delprøve 1 vægter kun 20 % og stilen vægter 80%

Skriv et svar til: Fejltyper i eng b

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.