Generelt

Snyd

04. juni 2014 af aresiio (Slettet)

Hej

En ven har fortalt at man ikke kan blive taget for snyd (i urkung og andre plagiat-kontrol programmer) hvis man skriver af fra en bog.

Kan dette passe?


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juni 2014 af Socio (Slettet)

Plagiat kontrol programmer tjekker normalt kun om ligheder mellem gamle afleverede opgaver.. de har ikke en database over alle bøger/artikler mv der eksisterer.. Skal dog sige at jeg ikke er 100% sikker på at de ikke har kendskab til nogle udvalgte bøger..

når det så er sagt, hvad i alverden ville du skrive af fra en bog der ville give mening lige netop for den konkrete opgave man er blevet sat til? givet, man kunne måske tage noget hvis man blot skulle redegøre for et problem.. men hvorfor så ikke bare omskrive det lidt eller sætte direkte ind som citat og så i begge tilfælde henvise til bogen?

Jeg ville lade være med at tage chancen, selv hvis det var nemmere, hvilket jeg i bund og grund ikke tror det er. ikke når vi taler afskrivning fra en bog.


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. juni 2014 af cornpop (Slettet)

Nej det kan ikke blive taget i plagiat programmer, men man kan være ret sikker på, at læreren hurtigt fornemmer at noget er skrevet af alligevel og så kræver det ikke mere end en google søgning, at finde frem til den pågældende bog... Så ja, don't. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni 2014 af Socio (Slettet)

#2

Nej det kan ikke blive taget i plagiat programmer, men man kan være ret sikker på, at læreren hurtigt fornemmer at noget er skrevet af alligevel og så kræver det ikke mere end en google søgning, at finde frem til den pågældende bog... Så ja, don't.


Præcis...
 


Skriv et svar til: Snyd

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.