Andre fag

Su i sommer?

06. juni 2014 af kjsahdsh (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej allesammen

Jeg bliver student her om tre uger og derfor udløber min su her i juni. Jeg har tænkt mig at starte på en uddannelse lige efter sommerferien. Mit spørgsmål er: kommer jeg slet ikke til at modtage nogle penge i sommerperioden? cirka tre måneder? Er der ikke noget andet, som jeg kan søge indtil jeg begynder på min uddannelse og kan få Su igen? jeg har regninger, som skal betales og har ikke et job lige pt, så har brug for nogle penge. 

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juni 2014 af flygtighed (Slettet)

Jeg er ret sikker på, at du ikke får SU i sommerferien, hvis du bliver student her i juni, fordi så har du afsluttet din ungdomsuddanelse. du får SU igen, når du begynder på din videregående uddannelse, sandsynligvis fra september af eller hvornår den nu starter. 

Brugbart svar (0)

Svar #2
08. juni 2014 af PSXL

Du får ikke SU, når du afslutter din uddannelse, og du kan heller ikke få nogle tilskud, når du nu starter på en uddannelse (så vidt jeg forstår, ret mig endelig)

Brugbart svar (1)

Svar #3
08. juni 2014 af MaibritG

Det er helt korrekt, at det ikke er muligt at få SU i sommerferien mellem en ungdomsuddannelse og en videregående. Samtidigt har du heller ikke mulighed for kontanthjælp.

Har du ikke sparet noget op, så vil jeg anbefale dig, at finde dig et sommerferiejob, hvis du har behov for en indkomst.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit

Skriv et svar til: Su i sommer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.