Almen studieforberedelse (AT)

Psykologi fakultet.

12. juni 2014 af siwrd (Slettet) - Niveau: B-niveau
Hej, jeg sidder midt i AT forberedelse, jeg skriver om hvordan halalslagtning har skabt kultur sammenstød i Danmark, med fagene religion C og psykologi B.
Inden og psykologi har jeg brugt kultupsykologien og snakker om teorier som mangelteori, etnocentrisme og ishu ishiyamas model - vil i så ikke også sige, at jeg bevæger mig inden for den samfundsvide skabeloner del af psykologi? Fordi beg snakker om grupperne "muslimerne" og "danskerne".

Dertil vil jeg hører, om jeg bevæger mig over i den humanistiske del, hvis jeg laver et interview med nogle enkelte mennesker, for at hører deres holdning til konflikten?

Mvh siw

Svar #1
12. juni 2014 af siwrd (Slettet)

Undskyld stavefejl, sidder ved min mobil :-)

Brugbart svar (1)

Svar #2
12. juni 2014 af MaibritG

Interviews anvendes i høj grad også i forhold til de samfundsvidenskabelige fag. Jeg studerer hvad man betegner som et humanistisk fag, der dog har mange elementer fra det samfundsvidenskabelige felt, og jeg har primært arbejdet med interviews og interviews som metode i de samfundsvidenskabelige fag.

Så jeg tror ikke, at man kan betegne det som en humanist-"ting".
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #3
12. juni 2014 af siwrd (Slettet)

Ja okay. Jeg er bare tivivl om jeg bruger den samfundsvidenskabelige del af psykologi, eller om jeg bruger den humanistiske - hvilket jeg tænker er væsentligt at vide i en AT-sammenhæng :-s

Skriv et svar til: Psykologi fakultet.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.