Historie

HJÆLP Historie eksam i morgen

12. juni 2014 af wondergirl (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej studieportalen

Jeg skal til historie eksamen i morgen og har lidt svært ved at udforme en problemformulering. Jeg har fået Fredrich Fabri: ''Behøver Tyskland kolonier?'' og Karl Peters: ''Grundlæggelsen af Tysk-Østafrika'' og Kort over afrika 1881 og 1914 (taget fra Henrik Skovcgaard nielsen: Den hvide mands byrde? Gjellerup og Gad,1983. Og tabel over moderlandes og koloniers areal og indbyggertal (taget fra Henrik Skovcgaard nielsen: Den hvide mands byrde? Gjellerup og Gad,1983). Og tabel over Englands, Frankrigs og Tysklands udenlandske investeringer i udvalgte år. Og Robert Guest: ''Hvorfor er afrika så fattigt?''

Jeg vil fokuser på Kolonisering og Imperialismen. HVor jeg vil først forklar begreber. Og så har jeg lave et problemstiling: 1.Hvad var baggrunden for den tyske kolonisering af Afrika?

lyder det fornuftig. Jeg mangler bare  at 2 mere problemstillinger, som jeg sider fast med. Håber virkelig nogen kan hjælpe mig :(

Hjælp mig please. Er helt fortabt :(

p.s. Tusind tak


Skriv et svar til: HJÆLP Historie eksam i morgen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.