Dansk

DIo - korruption i LIberia

17. juni 2014 af aammaa (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg sidder og skal op i DIO i morgen (det internationale område), hvor jeg skal vurdere hvorvidt LIberia har været tabere eller vidnere af globalisering. Jeg er kommet frem til de i hvert fald er tabre efter 1885 hvor de europæiske stormagter koloniserede stort set hele afrika.
MIt spørgsmål er så om man kan tale for at LIberia også har været vindere af globalisering i den forstand at de har fået en ny demokatrisk præsident Ellen Johnson og hun har vundet nobels fredspris??? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2014 af Mistique (Slettet)

Nu er jeg ikke inde i emnet, men overordnet set er det hellere ikke altid til at komme frem til en konklusion i sådan et spørgsmål. Der vil jo tit være bedre negative og positive effekter af noget. At du kan se det fra flere sider og argumentere for forskellige holdninger er jo rigtig godt. Så ja hvis du kan linke det til indsættelsen af den en ny demokratisk præsident, så vil jeg da sige at du skal tage det med.


Svar #2
17. juni 2014 af aammaa (Slettet)

Kan godt følge dig, så længe man kan argumentere for det. Og man kan jo fortælle til eksamen, at man kan duskutere hvorvidt de har været vindere men tabere har de i hvert fald idet de i dag er meget mærket af den 14-årige lange borgerkrig og derved står i en ustabil situaion og har stadig svært ved at komme på rette spore, hvilket gør at f.eks. investore ikke har noget at komme efter. 


Skriv et svar til: DIo - korruption i LIberia

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.