Samfundsfag

Karakter skriftlig eksamen

20. juni 2014 af rosedam (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har i dag fået mine skriftlige karakterer. Det ser sådan set okay ud. Jeg er dog utilfreds med min karakter i skriftlig samfundsfag, og jeg overvejer meget at klage over karakteren. Jeg har fået 7 for min eksamen (delprøve B, 26. maj), på trods af at jeg næsten altid får 12 for mine afleveringer og har fået 12 i årskarakter, og havde håbet på i hvert fald at få 10. Er der nogen der vil læse/skimme den og se om det ville være helt håbløst at klage?

Vedhæftet fil: værdier og modernitet.doc

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. august 2014 af Studscientpol (Slettet)

Har lige læst den igennem.

Det er en fin besvarelse, men du har lidt for mange postulater og et par steder, kommer du til at sige noget faktuelt forkert. F.eks. siger du, at USA gik i krig mod Irak ud fra Idealistisk grundlag for demokratiets skyld. Et ok argument, men du skal også lige huske, at USA gik i krig udenom FN. Dvs. USA gik i krig som aktør og FN blot har været en arena, hvilket taler for realismen.

Du siger også, at unge uden videre er parat til at indtage samme argumenter som ens kammarater. Vi lever i dag i det senmoderne samfund med øget refleksivitet, der gør, at vi ikke indtager samme argumenter eller holdinger uden nøje overvejelser.

I din undersøgelse anvender du absolutte tal. Det er farligt, da vi ikke ved, om der er spurgt 10 eller 100000.. Hvis det kun er 10 mennesker, er undersøgelsen ikke repræsentativ og dermed ikke brugbar.

Så 7 er en meget fair karakter.


Skriv et svar til: Karakter skriftlig eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.