Studiejob

Opsigelse - hvor sent?

21. juni 2014 af lunalin (Slettet)
Hej

Jeg står i den situation, at jeg gerne vil læse efter sommerferien, men det job jeg har nu (som ligger langt fra der jeg vil studere) skulle jeg egentlig blive på til efter studierne begynder. Derfor bliver jeg nødt til at sige op, så jeg stopper ca. en måned før jeg egentlig skulle have stoppet. Jeg arbejder på en campingplads og er derfor en slags sæsonmedarbejder, på min kontrakt står der bare "timelønnet". Aftalen var jo at jeg skulle blive en måned mere, derfor bliver jeg nødt til at sige jobbet op. Jeg ved bare ikke hvilke regler det gælder, er det en måned før man vil stoppe eller er det mere eller mindre? Jeg ved det ikke vil falde i god jord at sige op, men bliver jo nødt til det selvom jeg jo i sin tid sagde jeg kunne blive hele perioden. Der står ikke noget på kontrakten ang. Opsigelse, og er bange for at gøre det for sent, så jeg ikke kan komme til at studere, men er også bange for at gøre det for tidligt så de finder en ny og jeg står uden indkomst indtil jeg kan starte på studie og su. Til jobsamtalen sagde jeg jeg ikke skulle studere men det vil jeg alligevel gerne og synes det er ret vigtigt, det ville bare være ærgerligt ikke at kunne studere fordi jeg lige skal arbejde i 1 måned...

Skriv et svar til: Opsigelse - hvor sent?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.