Studiejob

Fritidsjob

02. november 2024 af elf023
Hey, så jeg arbejder i Netto som ungarbejder (bliver en leder snart), og ehhh jeg har et spørgsmål.

Hvis ens butikschef spørger om du kan tage vagt til fx 16-22 og du hver gang siger du ikke kan, det gælder også med andre medarbejder der spørger om du kan tage deres vagt. Er det så uprofessionelt? Altså jeg føler mig lidt en dårlig kollegaer hver gang jeg siger nej. (og det er hele tiden! jeg har ikke sagt ja til en eneste vagt, kun min første vagter)

Og jeg er ikke på listen mere, fordi min butikschef sagde at jeg bliver automatisk opsagt siden min kontrakt er udløbet. Han spurgt om jeg har lyst til at arbejde i morgen (jeg sku faktisk arbejde i morgen) og jeg sagde “jeg ser på det” .. HJÆLP ??

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. november 2024 af StoreNord

Sådan er det desværre nogle steder.
Jeg kender én, der lod sig presse til at tage andres vagter. Hen prøvede at vægre sig ved at sige, at det ville koste dyrt; men kollegaen accepterede prisen.
Min ven hoppede på den, og blev så fyret af dén grund.

Heldigvis var han i fagforening, så det blev dyrt for arbejdsgiveren.

Brugbart svar (0)

Svar #2
02. november 2024 af SuneChr

Når man går ind i et ansættelsesforhold, må man forinden have klare og skriftlige aftaler på plads m.h.t. arbejdstid, løn, løntillæg/forskudt arbejdstid, varskotillæg, ferie, pension og, - hvad ved jeg.
Arbejdsgiveren holder gerne på pengene, hvis arbejdstageren ikke kender reglerne for ansættelsesforholdet. Kend dine rettigheder og hvis ikke arbejdsgiveren er enig i dem, så find en arbejdsgiver som tilbyder anstændige ansættelsesforhold. At man er ung, uerfaren og naiv skal man behandles anstændigt på lige vilkår.

Skriv et svar til: Fritidsjob

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.