Studiejob

Studiejob - Ingen erfaring

04. august 2019 af nejvelda

Hej 

Jeg er midt i 20'erne og økonomistuderende. Mit ønske er at finde et studierelevant job, så jeg kan lære endnu mere og udvikle mig (fagligt og personligt). Dog har jeg aldrig arbejdet før.  

Jeg må indrømme, at jeg ikke tør at søge et job, da jeg er bange for at jeg ikke er god nok. Men, hvis jeg ikke begynder nu, så følges det som om, jeg aldrig kommer i gang, især hvis jeg også gerne vil udvikle mig og blive bedre. Derudover har jeg intet at skrive i CV'et, da jeg aldrig har arbejdet før. 

For 4 måneder siden var jeg eksamensvagt i to dage til UNItest.. det var så også mit første job.. hvis man kan kalde det et job.

Har I nogle råd til, hvad kan jeg skrive i mit CV?

Håber I kan hjælpe!

På forhånd tak!


Brugbart svar (1)

Svar #1
04. august 2019 af Eksperimentalfysikeren

Du har noget, du kan og bør skrive i CV'et:

Start med dine kontaktoplysninger.

Derefter de uddannelser, du har. Studentereksamen er relevant her.

Giv også en liste over de fag, du har bestået under studiet.

Din eksamensvagt skal også med.

Du kan evt. supplere med dine studieplaner og fritidsaktiviteter. Her skal du overveje, hvordan det vil blive modtaget af arbejdspladsen. Se på firmaet hjemmeside, om de f.eks. går op i bestemte ting, f.eks. motion, og om det passer med din hverdag.

Og så skal du ikke være så bekymret for, at du mangler erfaring. Det ved arbejdsgiverne godt, når de søger studenter til arbejdet.


Svar #2
04. august 2019 af nejvelda

Mange tak for hjælpen!

Hvor vigtigt er ens karakter for arbejdsgiverne? Mine karakter siger fx ikke det rigtige om mig. Min sidste eksamen i juni måned fik jeg 10 i, dog siger det kun noget om en meget lille del jeg blev eksamineret i og ikke, hvor god jeg er til selve faget/ pensumet. Men de skriftlige eksaminer, hvor man bliver eksamineret i en stor del af pensum, får jeg mellem 02-4 og en gang i mellem 7 og oftes er jeg bedre end den karakter jeg får. Så jeg håber ikke, at karakter er vigtige for virksomhederne. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. august 2019 af ringstedLC

Der er ingen, der starter med at have en masse erfaring. Og der er mange som du, der har gennemsnitlige karakterer. Virksomhederne skal bruge først og fremmest bruge jer.

Derfor skal du bruge rådene i #1 og måske læse om jobansøgning på Jobindex.dk. Se at komme igang, du bliver nok ikke den første, men heller ikke den sidste, der får et job.

God jagt!


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. august 2019 af JeroSaac (Slettet)

Må jeg spørger; hvad grunden er til du ikke har haft et arbejde/studiearbejde før?


Svar #5
28. august 2019 af nejvelda

#4 

Der er faktisk ikke nogen særlige grunde til det. Jeg er bare en person, der bruger meget tid sammen med familien og nyder fritiden meget.


Skriv et svar til: Studiejob - Ingen erfaring

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.