Historie

24-timers eksamen historie. HJÆLP!

22. juni 2014 af Majken93 - Niveau: A-niveau

Håber VIRKELIG der er nogle, der kan hjælpe, da jeg er på virkelig bar bund.
Jeg er igang med en 24-timers historie eksamen og har trukket emnet Danmarks udvikling efter 1945.
Mit problem er så, hvordan jeg skal lave en analyse med inddragelsen af kilderne. Jeg har nemlig fået en masse forskellige kilder. En artikel fra Billedbladet fra 1962, der omhandler en pige der lever i den nye ungdomskultur, et uddrag fra en slags erindringsbog, hvor Erik Ninn-Hansen bedømmer ungdomsoprøret, en tekst fra en kvinde, der beskriver hvordan hun altid har skullet tilpasse sig mandens ønsker, et interview af en kvinde, der har boet i kollektiv og endeligt en MASSE statistikker omkring tv, øget forbrug og danskernes syn på familien (accept af forskellighd, accept af skilsmisser, vigtige dele i børneopdragelsen o.l.).

Det er jo en helt masse forskellige kilder - hvordan skal jeg kunne lave ét spørgsmål, som alle disse kilder kan besvare? De peger jo alle i forskellige retninger?? Er virkelig forvirret og håber I kan hjælpe!


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. juni 2014 af milleacs (Slettet)

Hej Majken, men det er jo flere problemstillinger, du skal lave? Ikke kun et spørgsmål?


Svar #2
22. juni 2014 af Majken93

Nåh, ja det ved jeg selvfølgelig godt. Men jeg har forstået det således, at man skal have ét, måske to, analyserende spørgsmål, der kan besvares af kildesættet? Og det synes jeg der er rigtig svært, når alle kilder fokuserer på noget forskelligt..


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Prøv at stille kilderne kronologisk op og se om de fortæller en helt bestemt historie / sammenhæng som du skal opdage :-)

Skriv et svar til: 24-timers eksamen historie. HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.