Historie

Historie eksamen

22. juni 2014 af Mariiiaaa (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej SP.

 Til historie eksamen, skal man så have et redegørende spørgsmål med, eller skal man bare lave 2 analyserende og 1 vurderende ?? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Du kan ikke fortælle hvad dit emne drejer sig om, hvis du ikke har dit redegørende niveau med.

Så redegørende - analyserende - vurderende - perspektiverende.


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. juni 2014 af Mooncat (Slettet)

På historiskmetode.weebly.com, står der følgende: "Til historieeksamen skal du opstille én eller to problemstillinger til det materialesæt, du har fået udleveret. Denne problemstilling skal være på et analytisk niveau, men den forudsætter jo dermed både en redegørelse for de enkelte kilders ophavssituation og en afslutning på dit oplæg, som gerne skulle have en diskuterende karakter." På dgb.dk har jeg købt mig adgang til at se to eksamensfilm. Ved den eksamensform, hvor man har 24 timers forberedelse, opstiller eleven to analytiske problemstillinger, og kommer med et forslag til en problemstilling, som efterfølgende lægger op til diskussion. Hun opstiller ingen redegørende problemstillinger (hvilket man, ifølge de guides jeg har læst/fået fra min lærer, heller ikke skal gøre), hun fortæller dog kort i starten om den historiske kontekst.  


Svar #3
22. juni 2014 af Mariiiaaa (Slettet)

Vil det så sige, at man skal undlade at lave et redgørende spørgsmål og bare starte kort ud med at fortælle om den historisk kontekst ? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Du behøver ikke SKRIVE det redegørende spørgsmål men det er vigtigt at du redegør, da det du redegør for ligesom er dét du skal analysere og vurdere og perspektivere. Jeg ved det fordi jeg lige har fået 12 i historie på HF.

Svar #5
23. juni 2014 af Mariiiaaa (Slettet)

Okay tak ! Ved du så om man gerne må tage et ukendt bilag med, som er blevet brugt før i undervisningen ?

Brugbart svar (0)

Svar #6
23. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Så er det jo ikke ukendt. Men du må inddrage hvilken som helst kilde.

Skriv et svar til: Historie eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.