Dansk

Arbejdsdage

07. juli 2014 af hassanole - Niveau: 9. klasse
Hej jeg ville lige spørge et spørgsmål.

Jeg arbejder mandag kl. 18:00 til 20:00, hver 3 fredag kl. 16:00 til 18:00, hver 3 lørdag kl. 7 til 13:00.

Jeg synes at det rigtig lidt og har spurgt min leder om jeg kunne få flere timer og hun sagde nej.

Kunne i hjælpe mig kan man klage? Skal jeg finde et andet sted?

Hvad synes i?

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juli 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Slettet

Svar #2
07. juli 2014 af hassanole

Hahahahah ellers tak.. Og helst serious svar

Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juli 2014 af RachaelN (Slettet)

Hvor gammel er du? Jeg mener, at der er en grænse for, hvor mange timer ungarbejdere må arbejde, så måske det kan være grunden til, at hun siger nej?

Det er selvfølgelig ærgerligt, at du ikke kan få flere timer, men der er ikke andet for end at prøve at overbevise din leder om det, tage nogle afløservagter eller egentlig bare acceptere, at det er sådan :) 


Svar #4
07. juli 2014 af hassanole

Jeg er 15 år :) mange tak for hjælpen .

Jeg kender nogle som er 14 år og de arbejder flere timer end mig. Det meget mærkeligt?

Brugbart svar (0)

Svar #5
07. juli 2014 af Andersen11 (Slettet)

#4

Her kan du læse om de regler, der bestemmer, hvor mange timer unge under 18 år må arbejde:

http://arbejdstilsynet.dk/da/arbejdsmiljoemner/unges-arbejde/unges-arbejdstid-hviletid-og-fridogn.aspx

Hvis du er 15-17 år, må du højst arbejde i 12 timer pr uge i uger, hvor der også er skoledage, og højst 40 timer pr uge i uger, der er helt skolefri. Der må ikke arbejdes i tidsrummet fra kl 20 til kl 6 næste morgen.


Svar #6
07. juli 2014 af hassanole

Mange tak.:) det sidder jeg lige og læser nu.

Brugbart svar (0)

Svar #7
07. juli 2014 af Dulugtergrimt

Altså, det har jo intet med om du arbejder for meget eller for lidt. Og nej, du kan ikke klage. Din leder har ikke brug for dig mere, end det du arbejder nu, og hun har ikke lyst til at give dig en andens vagter. Sådan er det.


Skriv et svar til: Arbejdsdage

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.