Generelt

Søvnmangel pga. myg

22. juli 2014 af Ganymedes

Hej folkens

Håber I nyder sommeren.

Som overskriften fortæller, lider jeg af den årlige myggefeber, der holder mig vågen det meste af natten. Problemet er, at jeg sover med åbent vindue, hvilket medfører fri passage for myg og andet småkravl. Jeg har udstyret vinduet med et forhæng, men det nytter tilsyneladende ikke. Vælger jeg derimod at lade det være lukket, kan jeg være helt sikker på, at jeg dør af varme i løbet af natten.

Jeg stod eksempelvis flere gange op i de tidlige morgentimer, for at "prøve" at fange dem, men de satans myg smutter fra mig hele tiden. Det er ved at drive mig til vanvid, at jeg kan stå op om morgen trættere end jeg var, da jeg gik i seng, plus jeg kan føje fem-seks kløende myggestik til samlingen.

Er der nogen, som ligger inde med nogle gode råd?


Brugbart svar (1)

Svar #1
22. juli 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Lad lyset være slukket i dit soverum mindst to timer før du skal sove, tape et tyl-stof foran vinduet efter du har åbnet det helt, spray dig med myggeafskrækker fra Matas, tag ørepropper i ørerne, sov godt og spray dig så næste morgen med antikløe fra Matas.

Bum.

Brugbart svar (1)

Svar #2
22. juli 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Kan du finde noget meget meget tyndt net? Hvis ja, så set det up over dit vindue. På den måde vil du både kunne sove trygt, kølligt og ikke have noget med myggespray at gøre. 

Bard


Svar #3
23. juli 2014 af Ganymedes

Tak for det, det vil jeg prøve :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. juli 2014 af anonym000

Du kan sagtens falde i søvn, selvom det er varmt. Nøglen er udmattelse :-)

Dvs. at du skal motionere. Det skal være noget udmattende som fx løb el. styrketræning. Du vil opleve, at du har det meget lettere ved at falde i søvn ;)

- - -

...............


Svar #5
23. juli 2014 af Ganymedes

#4

Det gør jeg i forvejen. Jeg kan desuden sagtens falde i søvn, når det er varm. Problemet er, når jeg vågner hen ad nattet badet i sved og med en mund tørrere end Sahara..


Svar #6
23. juli 2014 af Ganymedes

Men nu skal jeg heldigvis på ferie syd for Alperne, hvor det sjovt nok er koldere :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
24. juli 2014 af hesch (Slettet)

Som antydet i #2, findes der myggenet. Prøv at google det, der er et væld af annoncer fra fx Ikea, Jyske, osv.

http://www.campz.dk/myggenet-til-seng.html

Sådanne net anvendes flittigt "syd for Alperne".


Skriv et svar til: Søvnmangel pga. myg

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.