Studievejledning

VUC - suppleringskursus

02. september 2014 af Wihi (Slettet)

Hej allesammen

Kan jeg søge om optagelse på VUC-suppleringskursus i december? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. september 2014 af MaibritG

Jeg tror, du skal rette dit spørgsmål til din lokale VUC-skole, da der kan være forskel på om den ligger i København eller i Esbjerg. Ofte kan du også orientere dig på deres hjemmeside omkring fagudbud og studiestart.
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
04. september 2014 af Wihi (Slettet)

Ja, jeg må hellere ringe til dem imorgen. 

Ved du om jeg får SU med det samme jeg starter på et VUC-kursus, eller skal jeg allerede ansøge om det nu? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. september 2014 af MaibritG

Du skal først være tilmeldt, og så efterfølgende søge om det. Søger du nu uden at være tilmeldt, er min erfaring, at din ansøgming vil blive afvist eller trække i langdrag.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #4
08. september 2014 af Wihi (Slettet)

Men jeg kan jo ikke søge nu, hvis jeg fx først kan starte på VUC - GSK til december.. Så er reglen at jeg skal søge en måned før min studiestart, ikke? Eller skal jeg allerede nu melde mig ind her: http://www.su.dk/Sider/default.aspx

Mit problem lige nu er, at jeg ikke ved hvilken uddannelse jeg vil starte på efter mit sabbatår, så det er svært at tage GSK med den begrundelse at jeg vil bruge det senere på min vidergående udd. .. 

Men lige nu overvejer jeg Erhvervsøkonomi-uddannelsen, så tænker at jeg vil tage Erhvervsøkonomi C og Engelsk A, som de eneste fag jeg ikke har haft på STX, for at blive klædt godt på, når jeg starter på min uddannelse. Kan jeg godt det eller?

Det er virkelig dejligt at du kan hjælpe Maibrit, tak :) 


Skriv et svar til: VUC - suppleringskursus

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.