Teknologi

solfanger - teknik og organisation

11. september 2014 af 321bj (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej. Jeg er i gang med at lave en teknologianalyse om solfangere, da det er vores produkt. Jeg skal blive færdig med teknologianalysen i dag, da vi i gruppen skal nå at sammensætte den og læse den igennem inden den skal afleveres.

Jeg er gået helt i stå med punkterne teknik og organisation, da jeg ikke ved, hvad jeg skal skrive inde under dem. Jeg har prøvet at søge adskillige gange på google men lige lidt hjalp det - jeg har ikke fundet svaret (jeg havde troet, det var ret nemt at finde oplysninger om teknik og organisation for en solfanger, men der tog jeg fejl) 

Samtidig skal jeg henvise til kilder, men jeg har ikke kunnet finde nogle gode kilder ved at søge på nettet, da jeg ikke har fået svar på det, jeg skal besvare.

Under teknik er disse tre spørgsmål, som skal besvares:

Hvilket udstyr, værktøj og maskiner skal bruges ved fremstillingen?

Hvilken arbejdskraft skal bruges?

Hvilke råvarer (materialer, halvfabrikata og komponenter) skal bruges?

ang. det sidste spørgsmål er det så bare det, solfangeren er bygget af?

Under organisation skal disse tre spørgsmål besvares:

hvodan er projektet organiseret mellem lærere, elever og vejledere?

hvordan er prduktfremstillingen organiseret?

og hvordan er tidsplanen organiseret?

Skal jeg så tage udgangspunlt i vores solfanger eller bare generelt i solfangere?

Jeg håber virkelig I vil hjælpe mig


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. september 2014 af MaibritG

I skal naturligvis tage udgangspunkt i jeres egen solfanger, men kan have reference til solfangeren i en mere generel forstand.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
11. september 2014 af 321bj (Slettet)

Ok mange tak for hjælpen, men jeg forstår stadig ikke det med teknikken (jeg kan ikke finde noget om det på nettet), andet end det solfangeren består af


Brugbart svar (1)

Svar #3
11. september 2014 af MaibritG

Måske at denne side kan hjælpe dig: http://www.madehow.com/Volume-1/Solar-Cell.html. Ofte kan det være fordelagtigt at søge på engelsk frem for på dansk.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #4
11. september 2014 af 321bj (Slettet)

tak for hjælpen. har også fundet nogle billeder, der har hjulpet mig


Skriv et svar til: solfanger - teknik og organisation

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.