Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP biologi og engelsk

17. september 2014 af mitsubachi (Slettet)

Hejsa, 

Vi skal snart til at vælge fag i SRP. Jeg har både biologi og engelsk på A og håber på der kunne være noget spændende at skrive om der. Har prøvet at søge lidt rundt og kan for det meste kun finde noget med kost og fedme i USA, hvilket jeg ikke gider at have om. 
Så mine spørgsmål er, hvad kan jeg have om? og hvordan skal de to fag bruges i spil med hinanden?


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. september 2014 af peter lind

Du kunne læse nogle biologi tekster på engelsk. Hvad med at søge på den engelske version af wikipedia efter emner som for eks. evolution, DNA eller hvad der nu interesserer dig


Brugbart svar (1)

Svar #2
18. september 2014 af cfoens (Slettet)

Jeg har selv valg biolgo og engelsk og vil overvejer at skrive om diskussionen i Amerika om evolutions-undervisning. En betydelig del af Amerikas befolkning er kristne og derfor kreationister, altså de tror Gud har skabt verden og mennesket og derfor vil nogle ikke have at der bliver undervist i evolution da det er forkert eller falskt i deres øjne :) spændende debat kunne jeg forestille mig. held og lykke :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. september 2014 af peter lind

#2  Du overdriver. Det at være kristen er ikke det samme som at være kreationist. Kreationisterne har iøvrigt skiftet navn til intelligent skabelse på engelsk intelligent design. Der er en interessant dom i USA om det, og der har været en TV udsendelse om den dom.


Brugbart svar (1)

Svar #4
23. september 2014 af biologifreaken (Slettet)

#3 Helt korrekt - kreationisme og kristendom er ikke det samme!

Men en SRP om evolution mod religion i USA er super spændende. Skrev om det i mit AT forløb, i biologi B og Engelsk A, og der er virkelig meget at gribe fat i! Kan anbefale dig at læse bogen "FInding Darwins God", skrevet af Kenneth R. Miller, der tiltaler sig selv som både ortodoks katolik og evolutionist. Meget interessant person! Desuden kan du med fordel læse om Michael Behe, som er intelligent designer. Selvfølgelif skal du også læse uddrag fra "Origin of the Species" af Charles Darwin, da han er essentiel. Super spændende emne Håber det kan bruges. 


Svar #5
25. september 2014 af mitsubachi (Slettet)

Tusind tak for svar! virkelig brugbart! :D


Skriv et svar til: SRP biologi og engelsk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.