Matematik
multiple choice
Hej til alle derude.
Der er to opgave, som jeg kæmper at få dem løst, men jeg ikke kan forstå opgaven.
Håber, at nogen vil hjælpe mig at forstå de 2 opgaver. Det rigtige svar er givet.
opgaven sendes som en pdf-fil, og håber at høre af jer derude.
Svar #1
29. september 2014 af Andersen11 (Slettet)
A) Der er noget galt med opgave A. Der kan ikke både gælde f(1) = 0 og f(1) > 0. Måske skal det være f '(1) > 0 ?
Ja, det er 2) der er det rigtige svar. Man kan slutte, at der findes x ∈ ]-1;1[ for hvilket f(x) > 0 , men kan ikke sige noget om den præcise værdi. f(x) har et lokalt maksimum i intervallet ]-1;1[.
B) Ja, 3) er forkert (og derfor det rigtige svar).
Der gælder jo, at limx→0- f(x) = e0 = 1, mens limx→0+ f(x) = -e-0 = -1 .
Svar #3
29. september 2014 af Therk
Da det er en multiple choice er den bedste fremgangsmåde at bruge udelukkelsesmetoden.
A): Herunder et tegnet eksempel. At den har positiv størsteværdi og negativ mindsteværdi i intervallet fremgår af at den har skæring med nul og hældningen er forskellig fra nul der. Ethvert forsøg på at tegne en funktion vil desuden give mindst tre skæringer.
Alt ovenstående er også ligegyldigt: Tegningen herunder illustrerer et modeksempel på svarmulighed 2).
B): Igen: Hvis du tegner funktionen ser du hurtigt, at den ikke er kontinuert, da
.
Svarene herover skal forstås som en hjælp til at tage fremtidige multiple-choice tests. Jeg beklager, hvis du søger stringente svar på spørgsmålene.
Skriv et svar til: multiple choice
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.