Dansk

Hjælp til synopse af Polterabend

19. november 2014 af Dimondenhonningglaseredeskinke - Niveau: 9. klasse

Hej 

Vi er to piger som skal have noget hjælp til en synopse af Jan Sonnergaards Polterabend.

Vi kæmper specielt meget med perspektiveringen. Vi vil gerne have svar hurtigst muligt fordi det er akut.

Venlig hilsen Emma og Anne

Vedhæftet fil: Synopse af Ib og Jack.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. november 2014 af Ganymedes

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om der er tale om en færdig synopsis, men jeg må på det kraftigste understrege, at alt fremlæggelse (ved undtagelse af begrundelse for valg af prøveoplæg, der forekommer på forsiden) skal foregå i punktform. I må under ingen omstændigheder være manuskriptafhængige under prøven. Og selvom der ikke bedømmes ud fra dispositionen, er den alligevel med til at give et førstehåndsindtryk, hvorfor I bør arbejde med layut. Se eventuelt på nogle eksempler på Studieportalen eller skriv tilbage og spørge mig til råds. I kan altid låne min.

Med hensyn til perspektivering må jeg blankt indrømme, at det er for langt tid siden, at jeg har arbejdet "Polterabend", men I kan prøve at se nærmere på de mange analyser her på studieportalen. Denne side, nede i højre hjørne.


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. november 2014 af jegvedikkehvadjegskalheddepåstudieportalen (Slettet)

I vild med dansk 9 er der et helt kapitel om "sjove"/anderles fortællere, som der fx. er i polterabend. Det kunne være en god perspektivering, hele bogen linker jeg med Håber det hjalp

kh. :-)

http://www.syntetisktale.dk/pdf/vild_med_dansk_9.pdf


Svar #3
20. november 2014 af Dimondenhonningglaseredeskinke

too late bro...


Skriv et svar til: Hjælp til synopse af Polterabend

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.