Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Redegørende afsnit - hvor langt? (SRP)

11. december 2014 af DannyboyBarber (Slettet)

Hej venner!

Jeg skriver i øjeblikket SRP i engelsk og historie om musikkens indflydelse på ungdomsoprøret i 1960'erne. Jeg ville lige høre, om der er en tommelfingerregel i forhold til, hvor lang den redegørende del af en SRP-opgave må være. 

Opgaven må i alt være mellem 15-20 sider, og i øjeblikket har jeg 6,5 siders redegørende materiale (udregnet i anslag, hvor en normalside er 2400 anslag).

Brugbart svar (1)

Svar #1
11. december 2014 af fl0werpower (Slettet)

Jeg har hørt at det kommer an på hvilke fag du skriver i :-) F.eks. hvis du skriver i de hummanstiske fag, så skal der være meget redegørende tekst. Skriver du derimod i de naturvidenskablige fag, så skal du kun være 1 eller 2 siders redegørende.  

Svar #2
11. december 2014 af DannyboyBarber (Slettet)

Tak skal du have. Jeg tænker umiddelbart, at jeg har en acceptabel mængde. 6,5 sider er måske lige i overkanten, men yolo :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
11. december 2014 af fl0werpower (Slettet)

Jeg skriver også i nogle hummanistiske fag, og jeg har cirka 4 sider. Bare rolig, det skal nok gå ;-) Det er trods alt kvalitet frem for kvantitet :-)

Held og lykke, du! 

Brugbart svar (0)

Svar #4
12. december 2014 af Dkdrengen (Slettet)

Dog husk på at det er den analyserende og vurderende del som giver dig point i din opgave.

Skriv et svar til: Redegørende afsnit - hvor langt? (SRP)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.